|
|
|
|---|---|
hatter |
Var o kika på en relativt ok 740 -99 idag med 23000 mil på mätaren. Dock var det en grej jag hängde upp mig på och jag är osäker därför behöver jag lite expertishjälp här. Såhär upplevde jag det: När jag starta bilen så kom det ngt konstigt ljud precis vid start och sen ljöd v8an som den skulle. Lade i driven och börja köra men jag fick ge mer gas än jag skulle behöva kändes det som. Den ville liksom inte förflytta sig. Kom ut på en större väg och testa och gasa på men de var så segt att jag trodde aldrig man skulle komma iväg. Mina förra 740 som jag haft har man ju känt skjutsen när man gasat på. Men här var det ojämt och orolig gång. Kom upp i 100 och lät den gå där och inga konstiga ljud förutom lite klonkande från framvagnen vilket inte i sig är konstigt och möjligen inte heller ngt jag är rädd för. Men just det ojämna i gasen och ljudet vid start. Fråga mig gärna mer om ni vill veta lite mer för att kunna ge ngt "svar" på felet. |
|
Låter nästan som om det skulle kunna vara ngt problem med "lådan"! Behövs kanske olje / filterbyte. En del brukar byta olja / filter, sen köra några mil och sedan byta olja / filter igen för att få ut gammalt skit. "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
Kamaxelgivare?? Vanligt problem på M62 motorn. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
hatter |
kan lägga ner ändå för bilen såldes till nån idag så e de ibland ;) tack ändå för tipsen :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.