|
|
|
|---|---|
|
Emellanåt (inte alltid) så går min 635:a (86) lite strypt under 30 sek - 1 min och varvar inte ordentligt när man ger gas. Den snarare harklar sig som den vore förkyld, eller inte får ordentligt med luft. Efter en kort stund försvinner det hela och den går normalt igen. Ideer? Mvh, Per-Magnus | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kolla ev. läckor i insugsbälg,alternativt oxider i fördelare/rotor. Kan ju även vara ett soppafilter som är på gång att sättas igen. Mvh Patrik |
|
Tack för tipsen! Mvh, Per-Magnus |
|
|
Standardfel på dessa maskiner vid liknande symptom är att(som sagts redan) rotor + fördelarlocket är dåliga och behöver bytas... Har du inte gjort det under din "ägandetid" t.ex och du vet att detta inte är bytt hyfsat nyligt så byt.. Mvh Janne. |
|
|
Håller med föregående, rotor/fördelare är en klassiker och på en 86:a är det tyvärr inte alltför ovanligt att dessa detaljer är stansade 86 = aldrig bytta! Mvh |
|
|
Rotor samt fördelare bytta och nu går den som en klocka. Det firar jag med att ta den till bröllop i Sörmland i helgen. Ett representabelt tjänstevapen på en dylik övning! Härligt att lägga lite mil på kärran innan det blir dags för vintergarage. Mvh, Per-Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.