|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett erbjudande att köpa en BMW 325i Touring med M-paket årsmodell 2002. Manuel-låda 18.000mil för 55.000kr 2ägare och fint skick. Min kollega har beställt en ny bil och priset är BMWs inbytespris som jag fär köpa den för. Bromsar fram behöver bytas samt bakrutetorkaren är kass. Har den gått för långt? eller är det något annat jag bör tänka på? | |
|
Bra pris, snålt utrustad förutom m-paket? Den har nog många tusen mil kvar att ge, kolla så att den är servad enligt bok osv. Det finns lite rostproblem på e46, kolla dörrkanter, baklucka, framkanten av huven. |
|
|
Ok, tack för tipsen om rost, skall kolla i morgon. Den är servad enl. bok. Den är nog rätt så välutrustad tror jag. 17" alufälg till sommardäcken och 16" alufälg till vinterdäcken, multiratt, sportstolar/halvskinn, business-stereo, antisladd... dock ej någon dragkrok. |
|
| Det är ett bra pris för en trevlig bil! | |
|
Gillar du bilen är det bara att klippa till då. Vill du inte ha den kan jag ta den, letar själv efter några år nyare bil :) |
|
|
55 tusen är rena rånet om bilen är i OK skick! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Kan bara instämma med vad som redan sagts. Kolla rosten noga på huv, luckor och dörrarnas nederkant (plåtomvikningen på insidan) 18.000 mil är ingen större fara om bilen är skött som den ska. 55.000 är helrätt. Köp den och du kan sälja den till mig för 60.000 omgående ;) Tror inte det står under 100.000 på prislappen hos BMW. Normalt slutpris vid privatförsäljning är förstås lägre, men betydligt högre än 55´. Lycka till! |
|
|
Tack för alla svar! Jag skall ta en testdrive i kväll och samtidigt kolla alla ställen där det kan framkomma rost. Mer info kommer... |
|
|
Låter som ett mycket bra pris! En god vän köpten en 318 sedan -02 med 20 000mil på mätaren och slut däck för 65´. Verkar bilen okej så är det ett klipp! |
|
|
Ja! Surf Or Die!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.