|
|
|
|---|---|
|
Har bytt till en nyrenoverad insprutningspump och har nu en bil som går kanon förutom att den tjuvstannar. Startar bilen. Jämn tomgång i ca 15 sek sedan nyser den till och börjar svaja i varv. Stabiliserar sig igen för att återigen börja svaja och sedan stanna. Firman som renoverat (utbytes) pumpen trodde att det var något fel på ställverket och skickade upp en ny pump som jag nu monterat. Exakt samma fel så pumpen är det nog inte fel på. Är mycket tacksam för konstruktiva tips för att lösa prblemet. Annars undrar jag om det finns någon duktig dieselmek i Kalmartrakten. | |
|
LÅter som frammatningspumpen i tanken gett upp. Kolla om den lever, lossa bränsleinloppet på filtret samt lägg spänning på säkring 21 tror jag det är, då ska det komma bränsle. Om inte fel i pumpen, Kraftstoffpumpe står det på säkringslocket. Att mäta är att veta MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Kommer en ganska svag stråle. Ger ca 1 liter/min. Men förklara för en icke vetande hur en dålig frammatningspump kan påverka tomgången när bilen för övrigt går bra. Tack på förhand!! |
|
|
Har nu bytt frammatnings(för)pumpen. Felet kvarstår! Bilen går kanonbra men när den är varm finns ingen tomgång. Tvärdör. Vad göra? |
|
|
prova att byta spridaren som stänger av hela bränsletillförseln ( 3 el. 4 spridaren, går en kabel från den). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.