AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.509

höger sidospegel vrider sig för långt framåt

wo
14
won
330d -06
Har eldrivna backspeglar, som alltså fäller bak/in sig när man trycker på en knapp.
En kompis tyckte det var en bra idé att vrida ut den när den stod i infällt läge. Nu när man försöker fälla ut den automatiskt så åker den alldeles för långt fram. den går tillbaka in mot bilen i infällt läge men stannar alltså alldeles för sent när man fäller ut, nästan rakt framåt 180 grader..
Hur kan man justera detta, kan det vara nåt som gått av som ska känna när backspegeln är i rätt läge och motorn ska lägga av..?
Ni
966
Nip
320i-04
Ett 'spara'-läge har väl rubbats då vid mekanisk inblandning.

Vad händer om du helt sonika justerar läget på spegeln dit du vill ha den.

Sedan prova fälla in den, sedan prova återställa den?
wo
14
won
330d -06
Försöker jag justera läget så känner man att spegeln lämnar sitt "låsta läge",
fälls sedan tillbaka vid knapptryck men vid utfällning så fortsätter den framåt o stannar åter alldeles för långt fram..
Har försökt vrida o trixa men utan resultat, måste nog plocka isär för att se om man hittar nåt intressant.
wo
14
won
330d -06
Har nu varit i garaget och skruvat isär spegeln, klarade inte att fastställa vad som är trasigt. Plockade ner backspegeln så mycket jag kunde men känns som att jag måste vålda isär den om jag ska komma längre in..
Känns som någon mekanisk spärr, som skall få spegeln att stanna i rätt läge, är trasig.
Blir väl till att köpa en ny..
wo
14
won
330d -06
En sprängskiss på backspegeln vore toppen! Hittar inte backspeglar på realoem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.