|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har läst lite på forumet om bilar som bara kan dö. Det är kamaxelgivare hit och lmm dit, men jag har nått annat fel på min, när jag tankar bilen och skruvar på tanklocket och kör cirka 2 mil eller 20 min så kan bilen bara dö. när man sedan försöka starta så hoppar den igång och går väldigt oroligt för att sedan kunna dö igen. jag testa att ta bort tanklocket och den går oroligt ett par startar till sen efter ca 10 min går bilen kanon igen, vad kan detta fel vara? kolkanister har jag läst lite om men förstår inte riktigt dess funktion? tar bort bensinlukt som gör så att det inte blir vakum i tanken som någon slags backventil? tacksam för snabb hjälp. mvh christoffer | |
|
Sitter en ventil till tankavluftningen i höger bak skärm ta lös hjul plus inner skärm då ser du det . Hade precis samma problem med min 540 men när ja rengjorde det dära så gick den kanon ! Mvh/Niclas Det man inte har i byxorna får man ha under huven ;) |
|
|
okej får kolla upp det. jag hitta kolkanistern i vänsterbakskärm, men det ska alltså sitta någon annan grejj i högerbakskärm? mvh christoffer //stoffe |
|
|
Neej faaan fel av mig är i vänster bakskärm ! Det man inte har i byxorna får man ha under huven ;) |
|
|
hej, jag tänkte väll.. där satt bara slangar. men vart sitter själva ventilen*?¨ mvh |
|
|
här kommer en liten händelse från veckan. jag åker från stockholm tisdag kl12 mot värmland en resa på ca 40mil jag tankar fullt på shell i alby sätter på tanklocket och ska åka, bilen går piss.. tar bort tanklocket stoppar i en pinne för att den ska få mycket luft. den går pefekt tills jag märker att jag fick ett ryck precis innan nykvarns avfarten så jag svänger av för att kolla om den går på tomgång en stund. bilen gick kanon hela vägen sedan, ven dom resorna jag gjorde i värmland också. sen igår när jag ska åka hem tankar jag fullt bilen startar utan tanklock jag åker iväg. åker ca 20 mil kommer mellan karlskoga och örebro och känner att bilen börjar rycka och hosta men jag gasar lite så hoppar bilen igång igen. jag sen efter en stund så går den jätte bra tills efter ca 3 mil så börjar den hosta igen, så jag svänger av vi statoil i örebro för att ta en snabb kaffe lungna ner humöret lite. tänkar även fullt där igen det var ca 30 liter kvar innan jag tanka. men den fortsätte hosta och dö men jag struta i det jag ville hem så jag körde med bilen ryckig och j**lig men efter ca 2 mil så gick bilen kanon nästa hela vägen fick några ryckningar vid södertälje men sen gick den bra hela vägen hem till nacka. det är riktigt iriterande någon som kan hjälpa mig? mer funderingar? mvh christoffer |
|
|
ingen som kan hjälpa mig? //stoffe |
|
|
v8a mästaren hasso hjälp mig lite nu:D mvh christoffer |
|
|
Vet du status på bränslepump, är den bytt? Känns ändå bränslerelaterat. Kan vara dåligt tryck fast pumper går, vet inte om det finns någon felkod för dettta. Vore nog intressant att mäta bränsletryck. Har du kollat hut kontakten ser på tankanslutningen? FAF |
|
|
jag har kollat så att pumpen går kan varfa så att den är trött? hur ska jag mta bränsletrycket? vilken kontakt menar du nu? mvh christoffer |
|
|
Rätta mig om jag har fel men tryckpump och en av givarna sitter under högra delen av baksätet, den andra givaren under vä, det är kontakterna till dom jag menar. Sitter det inte också en pump för att pumpa bränsle från vä till hö tankhalva, dina symtom kan vara ett tecken på att den pumpen inte fungerar? Någon som kan beskriva dettta på ett bättre sätt? FAF |
|
|
det ska jag kolla imorgon:) tack för tipset är inte så inne på felsökning det är min 3de bmw och den första som strular:) ska även kolla ventilen i motorrummet, nån som vet hur och exakt vart den sitter? mvh christoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.