|
|
|
|---|---|
|
Har bilen ute för försäljning, men UTAN synligt reg.nr. Idag fick jag ett e-mail från en Stefan G och en mailadress jag inte vågar skriva ut här. han frågade helt sonika om mitt reg.nr är SP* 30* ?Han visste även att det är en Bmw. Hur ska man behandla sån här information? Känns ruggigt obehagligt att han vet att jag äger denna bil, fått tag på både min mail och reg.nr. hans avsändare lyder "Steve pp" | |
|
Det är inte hemligt vilka bilar du äger, det är en offentlig handling. Du har sannolikt ett telefonnummer utsatt som det går att få reda på vem du är. Att dölja regnr tolkar jag som suspekt, varför dölja det? Att få bilen stulen håller inte, det är bara att åka till vilken stormarknadsparkering som helst för den som vill stjäla bilar. Nattetid erbjuder sannolikt centrum och bostadsområden bättre möjligheter för tjuven. |
|
|
Jag hittar iaf inget sätt att få fram t.ex ditt regnr via ditt mobil-nummer? Mitt namn finns ju utskrivet också, men jag vet fortfarande inget sätt |
|
|
Kanske är någon som känner igen bilen som kommer från orten där du har dina bopålar nedslagna. Överkursen är väl om någon tagit rätt på ditt personnummer och begärt urdrag ur fordonsregistret från transportstyrelsen, är dock osäker på om det går. |
|
|
Men det är så jäkla skumt att skriva ner reg.nr, sen lyckas få tag på min mail och sedan höra av sig med bara den frågan, och senare inte svara alls. Det är något skumt med detta... Att han kan mitt reg.nr är väl en sak, det står ju på bilen. Det jag hoppas på är att han letar bmw, råkade se den på nätet och sedan ytterligare en gång råkade se den "live" |
|
|
Case closed! Det är självaste importören som hittat annonsen! Kul :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.