|
|
|
|---|---|
|
Nu behöver jag hjälp. Idag satte jag o tjejen oss i bilen för att ta en runda till maxi. Bilen hade stått i solen hela dagen så att första 100metrarna var rutorna nervevade för att vädra ut. Precis innan jag skulle hissa upp rutorna hör jag ett konstigt skrammlande ljud. Precis som om där hängde en avgasklammer på avgassystemet. Ljudet tycks bara uppkomma när man kör över något ojämmnt med höger bakhjul. har hissat upp bilen o bankat i allt jag kunnat banka på. har även provat köra med handbromsen åtdragen men fortfarande samma ljud. När rutorna är uppvevade hörs inte detta ljus det lilla minsta. så frågan är hur länge man kört runt såhär :( | |
| jag har samma problem skramlar satan när man kör över något men mitt försvinner om jag håller lite på bromsen. tror det är glidbultarna elr något inte orkat kolla faktiskt får ta och göra det någondag. | |
|
Hej Mottoz! -Kollat fjädern h bak ordentling? -Xenon? -Vikellänkarna til nivågivarna kan börja knirka rätt rejält. Sitter bl.a. en på höger länkarm bak på min CI. Nån dålig bussning nånstans som gör att det börjar vibrera när hjulstället fjädrar ut och in? Går det att framkalla o man gungar bilen " för hand"? |
|
|
Hej Lefty! Jag hade av hjulet igår o knackade o slet i fjäder o dämpare o allt jag kunde se. men lyckades inte få fram ljudet, allt verkar sitta som det ska. Xenon har jag inte så det kan det inte heller vara. Låter precis som om det är en skruv eller liknande som skramlar runt i en plåtlåda och det är bara höger bak. Idag provade jag gunga bilen överallt men det är bara när man kör över något med hjulet det låter. |
|
|
Okej, Kanske väl enkelt men: det kan inte vara något löst skräp i reservhjulsbaljan eller i batteribaljan? |
|
| mm jag blev glad när jag hittade en mutter i batteribaljan och trodde det var den. men icke =/ | |
|
Problemet fixat. Min löning kan äkert vara till hjälp för någon. Hade av hjulet idag igen. Innre bromskloss skallrade. Aluminiumhakarna som man pressar in i kolven hade knäcks. Satte dit ett nytt fäste från ett gammalt belägg. |
|
| tack tack det låter rätt vättigt om man tänker på hur mitt fenomen är ska faktiskt ta och titta på det någondag i helgen. tack för tipset. | |
|
Skönt att det löste sig Mottroz. -Då har man lärt sig något nytt idag också :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.