|
|
|
|---|---|
|
Har precis hittat ett fint objekt, en 525 med inte alltför mycket mil och ok utrustning. Som en försiktighetsåtgärd lät jag en BMW verkstad ta en titt på bilen och det var det verkligen värt: - Bromsarna var slut. Skivorna dåliga, inga belägg kvar - Oljeläckage vid styrservo - Trasig innerskärm fram - Dörrstopp bakdörr ur funktion - Dålig drivrem Dessutom var det en del anmärkningar på att rost börjar komma. Bilen är ju dock inte ny,så lite hade jag nog väntat, men detta var lite mer än väntat. Jag köper ogärna en bil med konstaterat dåliga bromsar och läckande servostyrning. Jag har lagt handpenning på vagnen, och vi har förhandlat om priset. Frågan är nu vad jag kan förvänta mig av handlaren (MRF). | |
Gemini__ |
Var väl inget oroande som dök upp där. "jag köper ogärna en bil med konstaterat dåliga bromsar". Uppenbarligen var du villig att göra detta. Att bromsarna är "slut" torde du ha märkt vid provkörningen. Åtminstone borde du ha lagt märke till varningslampan för slitna belägg. Varför du då la handpenning innan du ens hunnit påpeka detta är en gåta. Men självklart ska handlaren åtgärda detta. Bara att lägga fram det innan, denna gång, du betalar resterande del av beloppet. Mvh: Thomas |
|
Ja, det är så enkelt om man tror att man har alla svar. Jag har naturligtvis inte kunnat provköra. Jag köper bilen från utlandet. Jag behöver bilen när jag kommer hem, och då skall det vara testat och klart. Sist lät jag M centret göra testet. BMW verkstaden verkar dock pålitligare. |
|
Gemini__ |
Ok, på så vis. Det krånglar ju till det hela en aning. =) Men vad säger handlaren nu när du förmodligen hunnit konfrontera dem, åtar de sig att fixa detta? |
|
Mrf handlaren måste och det skall alla seriösa handlare också göra åtgärda iaf bromsarna för bilen måste vara laglig att köra med i 3 månader från inköps tillfället hoppas att de också gör det Ha de T |
|
|
Bromsarna är ju slitgrejjer och bara att byta, det är ju den enkla biten. Det som stör mig är det servo oljeläckage som verkstaden hittade.Sådant har ju en tendens att vara svårfixat, särskilt om det är symptom på något allvarligare fel. Det har oxå potential att bli dyrt. Jag hoppas dock att handlaren tar tag i det. |
|
|
Låter som en del kanske inte stora fel men ändå fel. Varför köpa en bil med fel på? Begynnande rost är ju en stoppskylt för köp. Det måste finnas massor med bilar att köpa som är i bättre skick. Varför inte leta upp en bättre bil även om den skulle ha lite fler mil på mätaren? Kan som kuriosa nämna att jag provkörde en bil för några år sedan (jag äger den bilen nu) som bromsarna var slut på och jag påpekade detta för säljaren. Han bytte förstås både skivor och belägg innan köp och dessutom satte han i en helt ny Pioneer Radio/cdspelare utan extra kostnad för mig. Detta är förstås bara min reflektion, kännerdu för att köpa den så..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.