|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt införskaffa en Bmw för ca 80000-140000:-, har funderat på en M3 -93 men efter att ha kollat runt lite så har jag märkt att man ofta kan få typ en 328 -96 för samma pengar... kanske inte lika roligt att köra men ändå en mycket modernare bil... Skulle vara tacksam om jag fick lite synpunkter både av folk som ägt och kört M3 - 328 och även av er som tycker att det finns andra prisvärda bilar... | |
|
328 är ett bättre köp tror jag. Motorn går superbra och har bra ekonomi. Jag har Motorn i en 5 serie Touring. Går som en dröm! |
|
| Ser man till vad bilen kostade ny och vad den kostar idag så tycker jag att 740 eller 750 är ett bra köp, fast du kanske inte är inne på den typen av bil över huvud taget? | |
|
jag anser att E36:an är helt för dyr titta på 5-seríen istället mer prisvärd, troligtvis mindre buskörd. Har du 140.000 kan du hitta andra bilar med samma utr & prestanda som är nyare & med mindre mil. Riktiga bilar driver med alla 4. |
|
|
Jag håller med, titta på 5-serien om du inte har emot en lite större bil. E39:an kom ju -96 och en sådan kan du få ifrån ca 110' Har inte haft någon själv men har kört 523 en del och även 530d, har dock ägt en E36 och det är ju en gammal bil om man jämför, E39:an tillverkas ju fortfarande. Jag skulle satsa på en 528 om jag hade pengarna... Lycka till! //Daniel |
|
|
Hej. Håller med Jesperw om att 7 serien är nog den mest prisvärda. För 140.000:- får du en fin 740. Ang M3 -93 och 328 -96 så är det inte så mkt som skiljer bilarna åt. Vill du ha nya lösningar, så är E46 ett måste. Syftar på det du skriver i ditt inlägg om att du vill ha modernare bil. Som Dannemann skriver, så skulle nog mitt val vara en 528. Då får du en bil med motor och relativt ny teknik. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Finns inget mer prisvärt än en fin E38:a, tex 740 /Bimmerman Länk Sponsorer Demon Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.