AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
23.971

523i -96-97 vettig Prisbild

Sida 1 av 3
Kan någon ge mig ett svar på vad en vettig prisbild på 523i. e39 Vad är rimliga priser på en 523i -96-97 som gått mellan 25.000-35.000

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
15-20 000 beroende på skick mm

Frasse
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Håller med kanske några lappar upp om den är i bra skick, otroligt mycket bil för pengarna. Det finns fortfaranda rätt många nya bilar som e39 spöar lätt. Har själv en kanonfin 96a med 18k mil, skulle jag sätta ut den skulle jag vara mer än nöjd med 25 pannor.
Tack för detta hade tänkt mig att betala mellan 15-20 bara hitta en som ser bra ut håll utskik

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Tyvärr känns det för tillfället som de flesta e39:or som dyker upp är för högt värderade och i bedrövligt skick.

Har senaste veckorna letat och tittat på ett antal bilar och det mesta gör en besviken.
Har kollat runt på blocket och har märkt det oxå varför är det så tro

Jag kan väl även tänka mig en 520 i om priset är rätt men det verkar som att det inte finns det

danielb
Du kan väl lägga ut bild på din får vi se på den

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...att bara vilja betala 15-20 papp för en e39 innebär att du direkt får lägga ut minst 8-10 000kr på reparationer/nya prylar i min värld(kanske bara min då?)+ säkerligen akuta servicekostnader också..

Jag har då svårt att se att man kan få en fräsch E39 för max 20 lakan och då tro att det slutar med den kostnaden inom en hyfsad tidsrymd...troligen blir ett dylikt köp en betydligt kostsammare historia inom någon månad eller så..

En sådan bil ser ganska säkert inte heller speciellt "bra ut" som du hade som krav ser jag..

Mvh Janne.
Exakt Janne! 15-20.000 kr får man bara rent skrot för. Frassemannen tycker bara BMW ska vara billiga. Volvo S80 T6 är minsann värda minst 50-60.000 kr. Trams!

BMW CS #1812

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Du Sahlsten...nu får du väl ge dig.
Det är ju inte bara jag här som tycker att 15-20 är rimligt.
Och jag tycker inte alls att BMW SKA vara billiga...konstaterar bara att dom inte är så dyra som i tex din drömvärld!!!
Och nä....man får inte bara skrot för dom pengarna. Jag hittade en till min syster i våras för 17000. Och den var där inget fel på, 523 -96 grön, ACC visserligen 7 ägare men servad regelbundet och nästan inte en rostfläck på överhuvudtaget.
Och som de flesta säger, inte bara jag Sahlsten ponken, e39 är övervärderad i de flesta fall men kolla på små bilfirmor så får du se att de är bra mycket billigare än privat. Åtminstone i nv Skåne där jag håller till.

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Volvo s80 T6 värd 50-60?
Var fick du det ifrån? Är det nåt jag värderat nånstans?

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Prober...har du vägarna neråt Skåne så ta kontakt med mig så kan jag kanske hjälpa dig att få tag i en e39:a i det prisspannet. Jag har hört mig runt med lite kontakter och en hel del av dom kan, enliogt egen utsaga, skaffa fram bilar för 15-20000 för 96-98 beroende på skick och utrustning. Och då frågade jag BARA efter svensksålda i hyfsat skick/miltal. Jag hör av mig till dig via Powerpost om du vill med mer info.

Frasse
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Frassemannen, alla dessa fantastiskt billiga bilar du verkar få tag på, är det vanliga blocket annonser du ringer och tokprutar på? Eller har du kontakter in till någon bilhandlare som säljer efter sina inköpspriser. Jag i fråga sätter inte att du får tag på dem, vill bara ha tips vart man hittar dem när jag snart ska byta bil.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Danielb....de flesta bilarna är genom kontakter, Större bilfirmor som tar inbyte men inte vill ha dom i sina butiker, en del löser jag från finansbolag, en del faktiskt på blocket, men där gäller det att vara snabb, de flesta annonserna går direkt om priset är satt "bra".
Dessutom...cash is king gäller fotfarande...:)
Skambud undviker jag faktiskt i möjligaste mån, ringer och pratar helst.
Som du säkert förstår så vill jag ju inte säga i detalj var jag handlar bilarna men kan jag en dag hjälpa dig så gör jag gärna det. Om inget annat för att få med en på min "sida" när det gäller trovärdighet.....hör av dig

Frasse
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Frasse:
Du har tydligen de "rätta kontakterna" när det gäller begagnade bilköp, nu är du inte representativ för flertalet bilköpare här i landet så dina värderingar blir ju "lite missvisande" för 99% av spekulanterna ute i landet..
Eller har jag fel?

Men iofs ni i Skåne har ju närmare till kontinenten där det säkert finns lite "klipp" att göra om man är lite idog i sitt letande..och därmed billigare bilar totalt sett..

Mvh Janne.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Så är det nog Janne...men man behöver väl inte bli misstrodd bara för det?

Frasse
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nee...
JAG misstror dig inte utan det kan som sagt bara bli "lite fel" för de flesta köpare/säljare om man går efter dina specifika bilaffärer och har det som "måttstock" på en värdering av bil ute i landet...kan man tycka.

Inte många som handlar bilar som du...antar jag.

Mvh Janne.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Det kan hända Janne...men det är inte så himla svårt som många tycks tro faktiskt.

Frasse
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...man får väl ompröva sitt sätt att "handha" sina bekanta i "bilhandeln" så att man kan hitta sin drömvagn så billigt som möjligt ;)

Mvh Janne.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Alla vill väl tjäna/förlora så lite som möjligt..men det finns undantag....speciellt nu i "kristider".
Kontakter, ett trevligt sätt och cash är nog nyckeln...samt att man tar reda på vad man sysslar med såklart :)

Frasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.