AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.092

Någon som kan BMW E38 V8 motor?

jn
5
jnracing2008
BMW 74O Mfl
Undar om någon har lust att tippsa mej om vart man får tag i en sprängskiss (Gratis) Finns böcker det vet jag men gratis är alltid bäst :) Eller om det finns någon som är kunning på insprutning tändsystem V8??Bilen har följande fel...När man startar den kall går den hyffsat DVS 6.7 Burkar inte det bästa men endå bättre en varm då börjar det typ sura gå på färre burkar??Sedan värkar det som han skifftar sida från olika gånger helskumt....Har kollat exempel att dra ta bort och sätta dit kablar till Tändhattar/Spolar för att se om den tänder som den verkar göra men tycker det låter efter några sec som den dör bort på stifften? Har satt dit nya stift ORGINAL Men det är alltid svårt att skriva hur allt verkar vara..Men är det någon som förstår min skrift..Svara gärna någon om ni känner igen tendensen på felet tacksam för svar
CE
34
CEL
740 shadow line-00
Hej! Kosta på Dig en analys på en riktig BMWverkstad. Datorn talar om vad det är för fel. Kostnad 1000-2000 beroende på hur snälla de är på verkstaden. Lät göra det själv på min 740 när den gula motorsymbolen plötsligt tändes. Den slocknade vid nästa tankning då jag fyllde på 98 oktanig soppa. Analysen visade att motorn, vid det aktuella tillfället, hade haft tändningsmissar, sannolikt beroende på brister i bensinkvaliteten. Jag betalade 1500 men då ingick funktionskontroll av steptroniclådans driveläge också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.