AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
912

Växelpaddlarna har slutat fungera på min BMW 745i e65

sh
1
shigohira
BMW 745i -03
Tjena,

Tänkte bara kolla med er först innan jag ringer verkstad osv...

Har en BMW 745 2003.a strax över 10k som fungerar riktigt bra maskinellt. Nu fungerar inte växelpaddlarna helt plötsligt.
Som sagt fungerar motorn finfint och växlar som den ska men frågan är då om det är lönt att lämna in den med tanke på att jag läst att elfel är lite av standard :-) eller ska man fixa det för att inte fler elfel ska uppkomma? Som sagt älskar jag bilar men är ingen teknisk person

Samt vad tror ni det skulle kosta att ordna felet med felsökning osv hos en icke resp aukt verkstad.

Mvh Shigo

jn
5
jnracing2008
BMW 74O Mfl
Tror att det lättaste skulle vara att lämna den för felsökning hos någon kunning då det inte är så vanligt att någon småverkstad har den mätutrustningen..Sedan kan du fråga om du kan får det på papper och därefter kanske ha turen att hitta någon kunnig som kan gör det mot en låg kostnad...Kan vara så enkelt som ett relä eller någon annan styrenhet då det mesta sköst den vägen...Tror inte det är något general fel....Svårt att säga innan man provskört bilen osv...Elfel sade du vilka kända är det??Kanske något av dom. Lycka till skriv om det är något annat du undar över...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.