AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
987

Kan inte bestämma mig!

in
14
intifadaman
320dA Touring- 09
Hej jag är helt ny här på forumet inför min första BMW.

Har beställt en ny tjänstebil, 320d touring. Jag har hittat två lagerbilar som jag fastnat för, även om karossfärgen inte stämmer så pallar jag inte vänta i 10-12 veckor. Jag har som sagt lagt beställning på ena, men jag kan inte bestämma mig ifall jag borde ta den andra istället. Båda hamnar på samma pris och eftersom båda finns på lager borde det inte vara något problem att ångra sig. Båda kostar 403k efter rabatter 321k. Den jag har beställt har:

Comfort, Dynamic, Automat, halvläder anthrazit, Titansilver metallic, isofix, förvaringspaket.

Den andra bilen har: Comfort, Dynamic, Helläder svart, svart innertak, metallic spacegrå, siofix, förvaringspaket, hifi ljud. Dock ingen automat.

Alltså står dilemmat mellan att få automat vs. helläder+hifi+svart innertak.

Jag har aldrig ägt en bil med automat tidigare, men jag kan tänka mig att jag skulle uppskatta det mycket eftersom jag kör mestadels i sthlms innerstad. Dock är ju 320 en så pass körglad bil så att det kanske tom är roligare med manuell växellåda? Dessutom så tycker jag att spacegrå är mycket snyggare än titansilver.

Vilken hade ni valt? Är det värt att offra automat mot att få helläder istället för halvläder och dessutom hifi och svart innertak?
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jag hade tagit automaten. Silver är kanske inte världens hetaste färg, men den funkar och är iaf lätt att sköta.
Ang hifi så vet jag inte hur det ligger till på e9X modellerna men i e46 så var den optionen helt onödig då jag inte kunnat uppfatta skillnad (haft både och). Men harman/kardonloggan var iaf snygg!
Automat passar inte alla men det är underbart i mycken stadskörning.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Skoj att du väljer med handikapp låda som man kalla det förr i tiden .
I dag tycker jag inte att det finns något annat det är kanon skönt och en 320 d är ingen sportbil
Så varför tveka köp au-tomat

Ha de T
in
14
intifadaman
320dA Touring- 09
Men blir bilen inte alls "tröttare" med automatlåda?
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Med dagens lådor lär du inte märka den skillnaden, den lär vara försumbar!
in
14
intifadaman
320dA Touring- 09
Okej, tack för svaren. Då får det bli automat :P

Förresten, vet ni hur 2010 års modeller kommer se ut gällande stereo och mittkonsol? Om det är något som jag inte gillar på min blivande bil så är det just detta. Tycker dagens ser lite 80-tal ut, tyvärr. Förstår inte varför tyskarna måste envisas med dessa enfärgade displayer med röd text? Gäller även Audi. Hur mycket kan det kosta att trycka in en färgskärm på en bil för 400k?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.