AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.616

Eftermontering av USB (6FL)

fr
10
fredde891234
535d Touring -12
Hej!

Är en relativt nybliven BMW-ägare som har varit inne och läst rätt mycket på detta forum... Och nu är det dags att posta för första gången.

Jag undrar om det är någon som har eftermonterat en USB-anslutning i sin e60/e61 (Facelift)?

Jag har sett lite olika uppgifter på olika forum om det skall vara möjligt eller inte, men nu finns i alla fall denna option listad som tillbehör på bmw.se.

Se länk:
Länk

Om nu någon har gjort detta, vad fick ni i så fall betala, monterat och klart?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Nu har jag inte en e60 och har inte monterat än men funderar i samma banor som du.

Jag misstänker att det kommer att kosta runt 2000 att få det monterat hos BMW, men det snabbaste och riktigaste svaret är ju bara ett telefonsamtal till BMW bort. :-)

Tror nog att om du är normalhändig så fixar du det själv. När du köper kitet från BMW be bara om monteringsanvisningen så går det säkert galant.

Jag ska köpa ett Iphonekit vilken dag som helst och montera själv. Har monterat annat elektriskt själv, efter att först ha tvekat långt och länge, men det går bra. Ta det bara lugnt och fint och följ anvisningarna.

Nikas

Fransosen
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Köp en Fm sändare för en 100 :- så har du löst det problemet sen kan du köra all din musik från IPOD ,Mp3 och dyl funkar klockrent och är billigt

Ha de T
fr
10
fredde891234
535d Touring -12
Nu har jag hört med BMW i Solna... 7500-8000 inkl moms!

Rätt saftigt måsta jag säga...
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Ja det är i dyraste laget. Jag har interfacet från fabrik och det är riktigt bra. Betydligt bättre än FM-sändare och liknande eftersom du kan bläddra bland artister, låtar, genres och låtlistor på bilens display. Dessutom kan du ju byta låt med rattknapparna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.