|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla! När jag fick min bil så var ratten ngt sned (vänd) till vänster. Störde mig inte så mkt på det. Klantig som man var så glömde jag att säga till killarna på verkstaden att rätta till den när de gjorde en hjulinställning =( Men till min förvåning så har jag märkt att ratten har vridit sig några grader till åt vänster nu när jag kör rakt fram. =( Kan man rätta till detta själv eller måste en verkstad göra det? Vad kan det isåfall kosta??? Tackar på förhand! Mvh Tobias | |
gagge |
säg ytill verkstan o kräv att att dom fixar det om det nu är deras fel att det blivit så. är de en schysst verkstad så bör dom fixa de utan kostnad. |
|
Man ska inte behöva säga till om att ratten ska sitta rakt, för det ska dom göra i vilket fall ! Bara att åka tillbaka till verkstaden och säga åt dom att du vill ha detta fixat ! Biltema Motor Werken =) |
|
| När man gör en hjulinställning så skall ratten vara rak efteråt. Den enda raka är att åka tillbaka till verkstaden och låta dem rätta till det. På det stället där jag ställde min framvagn har man 8 dagar på sig att komma tillbaks om man inte är nöjd. | |
|
Tjena! Antar att det bara är ratten som är snett monterad. Ganska enkelt att ta loss o montera dit rätt, men säkert ännu enklare att svänga förbi verkstan o be dom fixa det. Mvh Jens |
|
|
Är det inte bara att peta bort BMW-loggan med en mejsel, och sedan skruva bort ratten och sätta den rakt? |
|
|
Man tackar för svar! =) Ska ringa verkstaden å fråga. Tar det lång tid att göra??? :-/ Mvh Tobbe |
|
djspirit |
nä det går snabbt BMW: NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
det beror på om ratten sitter på splines eller en 6 kant!!! verkstaden ska sätta den rakt dom ska göra om hjulinstälningen!!!!!!!!! |
|
|
Ratten sitter på splines, tar max 5 minuter att vrida den till rätt läge om man gör det långsamt. Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Det är väl ändå fel att rätta till ett fel med ett till. Det är verkstan som har slarvat. När man ställer hjulen skall man enligt programmet kontrollera att ratten står rakt. Antar att det var jobbigt att öppna dörren. Åk tillbaka och säg -Gör rätt, gör om! |
|
|
Visst, bor man i närheten av verkstan så är det ju ok. Men om man har en bit att köra som jag så gör jag det hellre själv, kostar ju en slant att köra till verkstan....... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Jag ringer honom idag! Tackar och bugar för era tips! =) Hade ingen aning om att det ingick i programmet att de måste rätta till den rakt. Hoppas han går med på det... Det e bara 4mil å köra =) Mvh Tobbe |
|
|
Jag skulle vilja säga så här. Kolla att verkstaden INTE bara vrider ratten rätt så det stämmer med hjulens riktning. Skall det vara riktigt gjort skall rattens märkning överensstämma med styrstångens märkning. Annars blir, om man är petig, styrutslaget mer åt ena hållet vilket i sin tur kan medföra att hjulet skrapar i. Lycka till |
|
|
Tack för tipset Jonne! =) Pratade med honom idag. Det va inga problem att lösa. Han skulle kontakta mig imorrn. Jag får det iallafall rättat innan helgen =) Mvh Toby |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.