|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej! Hade samma problem, allt möjligt byttes ut och provades men inget hjälpte, förrän dom kopplade bort katalysatorn, lösa delar i den proppade igen systemet. En ny (beg) kat och motorn blev en 12:a igen... |
|
|
Tack för ditt svar! Har haft samma tanke, jag och mina mekar kompisar pratade om att riva ner katten imorgon, hade du bra flås ut ändröret trots rasad kat? Jag tycker att jag har hyssat flås, därför jag inte än har rivit den. Mvh DuNegro |
|
|
Tjena, det var väl det som var bekymmret, det såg ut och kändes OK ibland medan det ibland kändes som det var mindre tryck i ena utblåset... Mvh Johan |
|
|
Hej! Och hur slutade historien om en 6 cyl 12a?????????????????????? MVH Fonzi |
|
|
Hej! Kom precis hem från jobb på ett par veckor. Har inte hunnit pysslat än.... Men jag provade att kapa upp precis framför katten det sista jag gjorde, kunde inte kapa helt då flexen var för liten, och den startade på alla 12 men stängde av samma sida igen senare, lambdan var då urkopplad. Ska köpa nya kattar nu i veckan, några förslag på bra kattar som inte är original? Får se om bilen blir hel efter den operationen sen. Mvh DuNegro |
|
| Köp ett par begagnade m3-kattar, dom flödar bra! | |
|
Ok, från e36 eller? Ska kolla om jag hittar några, tiden börjar bli knapp. Fler förslag? Mvh DuNegro |
|
|
Har precis fixat en 850 med samma symtom han hade provat med allt , ja nästan jag frågade han om han hade bytat stiftet på 12 cylinder för att se ifall det var stiftet som var dåligt men han envisades att dom bara hade gått 1000 mil och såg bra ut.han satte i ett nytt och bilen gick som en klocka igen |
|
|
Ok, jag har dock redan gått över alla "uppenbara" delar, såsom tänddelar, soppa med mera... har gått igenom världens alla m70 forum och letat efter liknande fel, ska ta bort katten idag, och är det inte den så börjar jag om från början igen. Mvh DuNegro |
|
|
En otroligt dum fråga från min sida...har Du sprayat alla de kontakter som finns med elspray el dyl ? Tänkte bara om det fanns någon typ av sämre ledningsförmåga bland alla dessa anslutningar som kan krångla? |
|
|
Elen har jag gått på med div spray, multimeter och oscilloskop. Som sagt, ska kolla katten, är det inte det så gör jag en lista och börjar från början. Blev inget katalysator demontering idag, med lite tur så räcker tiden till imorgon. Mvh DuNegro |
|
|
Du skriver att detta hände när du la i sportläget? Jag skulle byta ECU:en. Men vi får hoppas att den går igång med nya kattar! Om inte, så skriv ett PM till Saabjohan Han är en guru på motorer! Länk Lycka till! |
|
|
Jag har tänky på ECU:n, men av vad jag har läst mig fram till så borde ALLA fel med ECU tvinga bilen till nödläge? Eller har jag fel? Min är inte i nödläge är väl att tillägga. Mvh DuNegro |
|
|
EDIT Förlåt, jag tänkte på EGS, ECU (electronic control unit?) 2st, har provat att skifta utan givande resultat. Mvh DuNegro |
|
| Hm, märkligt! Dra iväg ett PM till Saabjohan och berätta din historia så tror jag han har några tips.. Lycka till ! | |
|
Ska göra det För övrigt så har jag plockat ner katten, fortfarande en rak 6:a, hade dock inte lambdan ikopplad, är den avgörande för sin cylinderrad? Ska koppla in den och nollställa bilen ikväll så får vi se vad som händer. Mvh DuNegro |
|
|
Precis. Sätt in Lambdan i katten och ha katten löst så att avgaserna får flöde. Mvh FL |
|
|
Får testa det och hoppas på det bättre, återkommer med svar! Mvh DuNegro |
|
|
Uppdatering! Katten är inte frisk, men ändå inte problemet! Tror mer och mer på EGS styrningen, hur kan man felsöka? Nån som vet? Känns lite trist att köpa en för ett par tusen bara för att testa.... Ingen som vill låna ut en eller testa min i sin bil? Mvh DuNegro |
|
| Hur gick det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.