AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.084

Åter missnöjd med BC Nacka!

Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Behövde nytt handtag till bakluckan på min E39 och åkte in till BC i Nacka och beställde ett lackerat handtag. Priset skulle vara drygt 500 för handtaget och 790 för lackering.

Priserna var inklusive moms och en snabb huvudräkning gav summan 13-1400:-, vilket jag tyckte var billigare än förväntat. Dumt nog sa jag det till kundmottagaren (du vet vem du är), så idag när jag hämtade handtaget gick det på 1631:- i stället.

När jag påpekade prishöjningen sa han att jag hade fel och att det t.o.m. hade blivit 300:- billigare än utlovat. Ord stod mot ord så de fick en missnöjd kund istället.

När jag kom hem och tittade på kvittot gällde det en helt annan bil (325iX), tillhörig någon i Västsverige, men BC hävdar att det var rätt produkt i alla fall.

Märkligt!

Den lärdom man kan dra av detta är att man skall ta skriftliga prisuppgifter även på reservdelar, som skall beställas.

Göran

FWD - Nej tack!
Tråkigt att höra, sen när du får en annans kvitto ja då kan man undra vad för ställe du gått till. slarvigt iaf.

OCH till nästa gång säger du inte vad billigt det är tills du betalat :)

"BMW när du älskar att köra"
Edit: förstod nyss att BC stod för bilcentralen vilket är en AUKT handlare

"BMW när du älskar att köra"
Du borde ändra signaturen till:

"BMW när du älskar att betala" =)
HAHAH Jim Profit du har så rätt, låter ganska bra faktiskt ska ändra signaturen omgående :)

"BMW när du älskar att betala"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.