|
|
|
|---|---|
|
Här är en liten filmsnutt på min M3:a med kolfiberinsug på start/mål-rakan Ring Knutstorp. Länk Vad tycker ni om ljudet? ///M. Pedersen | |
|
Wow låter som en j-vla formula-1 bil "BMW när du älskar att köra" |
|
|
vad är det för avgas ? hur funkar det med kolfiberinsug för dig ? vilket chip kör du med oså ? |
|
|
Det står MST Wiesmann på slutrören men på slutburken är det Eisenmanns bricka. Insuget fungerar alldeles utmärkt. Du kan se lite tider här Länk Min bil är bara lite för tung. Den väger hela 1520 kg med ca 15 liter soppa, inget reservhjul. Jag har elstyrda skinnstolar vilket är 2 blyklumpar och AC. Jämför vikten på denna utan AC och med tygklädsel Länk ///M. Pedersen |
|
|
min m3 3.0 är helt lättad sitter 2 sparco stolar snappoff ratt , hydralisk handbroms , har inga dörrsidor , govmatta .. inner tak eller något kvar , i pincip bara min dash , tycker den går som ett skott nu :D |
|
| Hur långt varvar den egentligen? Min gör knappt 100 hundra på 2:an med orginal varvtalsspärr på 7200 rpm. och inte 160 på 3:an hellre. Med 3.15 i slutväxeln. | |
|
Jag har varvstopp på 8600 men det vågar jag inte. Den varvar strax innan 8000 rpm i klippen. Min gör över 110 på 2:an och 170 på 3:an =) Alex_86: Hur mycket väger din nu? Har du inga klipp där man ser hur den går? ///M. Pedersen |
|
|
har bara min bider på facebook tyväär , har inte orkat ladda upp dem på någon sida , hur är tomgång / förbrukning och botten register på m3 3.0 med kolfiber insug och chip ? |
|
| Efter jag bytte chip nu sist ligger den på ca 600 rpm skulle jag tro. Förbrukningen är det nog inte nån större skillnad på. Lite svårt att säga. Används bara som entusiastbil och man gasar nog lite mer när man har ett sånt insug. Ljudet låter ju inte helt fel. Jag vet om jag märker någon större skillnad på bottenregistret. Jag bytte insuget på annandag jul och så det var redan klart när den togs i trafik. Hade ju gått ett halvår sen avställningen så man kommer knappt ihåg det. Man jämför nästan mer med 520:n eftersom den används året runt och då är det skillnad =) | |
|
Här är ett klipp till. Filmat med mobil så kvaliteten är inte på topp Länk ///M. Pedersen |
|
|
M Pedersen kör med mitt kolfiber anpassade chip. Ingen fara att varva lite över 8000 om man bara har fin och ny olja och oljepumpen funkar som den ska. Jag brukar växla vid 8300 på 1an och 2an. Sen 3an och resten går jag max upp till 8000 |
|
|
Jag kan rekommendera RnB. Deras chip ger garanterat 13hk / 17 Nm mer än Köhler. Finns tester här Länk Samma bänk vid testerna. ///M. Pedersen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.