AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.216

Kompressior till 330ci automat? -e46

ba
6
babboo
540iA -94
Jag köpte mig för några månader sedan min första Bmw, en 330ci A -01 e46, och tycker den är helt underbar, men har tidigare kört bilar med överadd och framförallt manuellt, då till min fråga. Vad tycker ni om en Ess kompressor till min bil? får man tillräcklig effekt för pengarna? Ska väl tillägga att jag hoppas inte på nån streetracer men vill ha lite extra sug i bilen.
Går i samma tankar som dig och det har jag gjort i ett par månader nu. Har tvekat pågrund av att prsiet för ett Esskitt inklusive monterning etc har varit rätt saftigt och då kan man likagärna sälja 330n och köpa en M3a har jag tänkt.

Men idag såg jag att de har ändrat priserna på deras kitt och nu kostar ett TS1 kitt till 330n ca. 38tusen vilket är en rejäl sänkning mot vad det kostade tidigare så nu blev även jag riktigt sugen igen.
Ska ta kontakt med Esstuning i norge och få ett total pris för TS1 kittet inklusive montering och programvaru uppdatering av lådan och motorn.

Om man får tillräckligt(vad är tillräckligt?) med effekt för pengarna är väll svårt att säga då det är dyrt att trimma en sugmotor.
Har idag pratat med Esstuning i norge och lyssnat lite på pris för montering inklusive programering av låda och Motor.

De vill ha 10000NOK för detta jobb vilket är relativt billigt tycker jag.

så vad man landar på är då ca 38k för kittet och 11 till för jobbet och programvara. så du kommer under 50 om du köper nytt och låter ess göra jobbet.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Men hur är det nu med kompressorer och Svensk Bilprovning?

Vet någon här någon som åkt dig vid besiktningen, eller är det den allmänna uppfattningen att det går igenom?
Det är inte okej med bilprovningen och om du har otur och får någon petig besiktningsman som kollar och ser det så kan han stoppa dig.

Exakt hur de då går tillväga vet jag inte men förmodar att man får en tvåa på det och tvingas plocka ur grejerna och besikta.

vissa hänger av remmen till kompressorn och besiktar och säger att det är för bankörning.

Men lysholms kompressorn som esstuning monterar till denna motorn som diskuterades är väldigt diskret och om man inte är ute efter att kolla på det så ska det gå bra. Länk

Det finns många som åker med kompressor matning och får igenom bilarna men det är som sagt upp till besiktningsmannen så det är en chansning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.