AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
852

Vilken av följande bilar bör man välja?

Hej,

Letar just nu 320dT 06-08 och jag har hittat följande bilar som verkar intressanta. En i Sverige och två i Tyskland. Tänkte ha bilen minst 2 år och köra ca 4000-5000mil.

Vill gärna ha er input på vilken av vagnarna som känns vettigast att köpa? Vilken blir lättast att sälja vidare?

1) Svensksåld 320dT -06. Svartmetallic med Dynamic, comfort + advantage. HIFI samt elektriskt drag som extra utrustning. 6000mil; Pris: 210kkr

2) BMW Tyskland 320dT -06. Svartmetallic med M-sport + comfort, 18-tum M-fälg, Alcantara, xenon, HIFI Professional DSP, komfortaccess. 8800mil; Pris: 20,000 EUR

3) BMW Tyskland 320dT -06. Svartmetallic med M-sport+comfort, 18-tum M-fälg, Svart läder, panorama, bluetooth, xenon. 9500mil; Pris 22,000 EUR.

Tacksam för input!

MVH//Kristoffer
Pruta lite på nr 3, panorama tak är så skönt
Annars är de ungefär likvärdiga om du frågar mig. Frågan är bara om det är värt allt jobb med att ta in bilen... vet dock inte vad en likvärdig bil kostar här hemma.

Vorsprung durch freude am fahren
Har ingen koll på dessa bilar, dock bör man lägga in i beräkningen att milskräcken sätter in på nr två och tre när det är dags att sälja....själv skulle jag valt nummer 1, men jag är inte så het på utrustning.

Bayer_Aleks
Hade faktiskt köpt den svensksålda då priset inte skiljer något åt mot dem tyska. Visst får du mer utrustning i dem men tänk på när du ska sälja den vidare. Då får du lägga en prislapp på ca 20 tusen under en svensksåld.
Dumma som vi här i Sverige e så e vi fortfarande avskräckta av ordet import trots att bilarna som i själva verket e konstruerade för ordentlig körning som man gör i Tyskland med bilarna framför det enorma slitaget som vi svenskar har som körstil, mestadels i stan med mycket start och stop.
Jag hade köpt svenska bilen.
Tack för svaren!

De tyska bilarna står alla på BMW handlare i tyskland och är sk premium selection bilar med europlus garanti. Endast en tidigare ägare på bägge.

Mycket svårt att värdera en motsvarande svensksåld 320dT M-sport 06 eftersom de knappt existerar några med den utrustningsnivån. Skulle gissa på ett utgångspris på ca 240kkr för en motsvarande.

Anledningen till att jag selekterat bort bilar i tyskland utan M-sport är för att till viss del kompensera importbilens värdefall.

Själv lutar jag åt antingen nummer 1 eller 2. Kan nog leva utan skinn på M-klädseln i alcantara inte är helt fel och håller sig fräsch väldigt länge.

Någon som har fler kommentarer?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Jag hade nog avstått från panorama pga allt man läst här om vindbrus, läckage och annat tråkigt.

Sv-sålt och lägre mil = lättare att sälja sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.