AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
650

Någon som vet nåt om denna 316 -97

lo
81
lovestad
Bmw 318 D sedan -08
BMW 520 D X-drive mildhybrid -20
Hej

Finns det någon som nåt om denna bil en 316 -97 importerad för inte så länge sedan säljes av UCAR i Eslöv

Länk

Tänkte att det kunde vara en bra första bil till min dotter, hyfsad utrustning för en 316

MVH
Patrik
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Den ser ju ok ut på bilderna. Var och tittade på Usars för två veckor sedan och de verkar inte helt rumsrena, bara en känsla jag fick. Också en massa lappar där det står "Gå ej mellan bilarna" "Rör ej" "Rör ej lacken". Men som vanligt gäller, känns bilen ok och man kommer överens så deala :)
Bra utrustning, hyfsat pris och en Bmw är alltid en Bmw.
Lyssna på motorn, kolla ACC:n.
En 316 är en alldeles utmärkt första bil, billig i drift och trevlig att köra trots den lilla effekten.

Just denna har dock väldigt låg utrustnings nivå, även för en 316. Den verkar sakna både värmesitsar och halkvarnare som vad jag vet var standard på alla svensksålda E36 från 93 och framåt.

Ucars är vad jag vet mest känd för att ta hutlöst betalt för mediokra bilar. Har aldrig hört talas om någon som blivit lurad där dock.
Utan att ha kollat upp när den är tillverkad har jag svårt att tro att det är en 97:a, den saknar facelift-front och de nya sidoblinkers som kom i och med modellåret 1997.

// Erik
Verkar vara tillverkad juni 1996, så det är en 96:a.

// Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.