AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.649

335d Cabriolet - Varför finns den inte?

Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Någon som kan förklara för mig varför man inte kan beställa nya 3serie cab'en med 35d motorn?
Jag vill åka 35d maskin, men jag vill samtidigt åka utan tak!
Va 17 är de här för jäkla påfund?!

//C
Gunget
Och varför finns inte 325 xd?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Slår till på en gissning...

BMW tror väl sig veta att det inte finns tillräckligt många som skulle vara intresserade av just den modellen utan tycker att kunderna får välja nåt annat snarlikt ur det annars rätt hyfsat stora utbudet.

Om det sen stämmer med verkligheten låter jag vara osagt, men tror ändå dom har bra koll på vad som funkar eller inte. Blir väl för små marginaler förmodligen.

Niklas

Fransosen
Kan du inte köpa en 635d cab - så får du köra "rätt" motor utan tak. :-)
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Håller med Fransosen. Intresset för 35d motorn utan tak är nog inte jättestor utanför oss dieselgalningar.

Personligen ser jag helst en 335XD Touring på parkeringen.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Tror knappt någon köper diesel cab. När man åker taklöst är ljuden viktiga. Hade själv diesel förra bilen så jag gillar diesel men inte på en cab.

Det skulle också kunna ha något med vikten att göra. E93 är ju >150 kilo tyngre än E92 och 335d är 150 kg tyngre än t.ex. min 325icab.

Min nya BMW Cabriolet:
Länk
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Dieselcab säljer rätt så bra utomlands, kolla utbudet på mobile.de. Det är bara i Sverige vi skattar sönder dieseln. Att just 335d inte finns beror nog som sagt på att BMW har gjort prognoser som visar att just den kombon inte skulle bli lönsam att tillverka. Kanske för att man inte skulle sälja en enda 635d då? Inte alls osannolikt att marginalerna på 635d är bättre.

--------------------------------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.