AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
50.147

Är marknaden död eller är det fel på min annons

Sida 2 av 4
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Om någon undrar var 330:an tog vägen som länkades till tidigare så kan jag berätta att den tog jag...*ler*
Prutade lite och körde hem den...Finare än jag trodde faktiskt.
I princip allt som det fanns i utrustningsväg på den tiden hade dom hängt in i den...bara det känns bra.

Frasse
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jag har samma problem med min, verkar helt dött, och kollar jag på blocket så verkar jag inte ligga helt fel om man enbart kollar på att den är faceliftad.

Länk

Visst det är klart att priset går att diskuteras på plats men man skall ju ha ngn att diskutera med!
Ahab,

varför måste priset diskuteras just på plats, kommer man långt ifrån är det en STOR förhandlingsnackdel som köpare.

bi
50
bimmermann
E39 525i -03
Fan jag blir sugen på 330 touring nu ;)
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Ahab...jag gav typ 40 000 mindre för min 01:a med mindre mil och mer utrustning. Så tro fanken att ingen ringer på din...:)

Frasse
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Grattis fasse! då har du gjort ett fynd, så är det. Men det är svårt att jämföra facelift och prefacelift då nästan alla strävar efter att få faceliften. Som att det även är svårt att jämföra med och utan m-pkt.

Pris diskuteras på plats skrev jag nog för att slippa de värsta mailskamprutarna, men det är klart att jag förstår vad du menar. Detta visar ju ändå att priset inte är hugget i sten och att man kan känna av läget per telefon.

Jag varken vill eller tänker vara billigast på blocket då jag vet att bilen är mycket fin, har inga dörrupslag eller andra störande skönhetsfläckar. Invändigt kan man inte tro att bilen är mer än 3år gammal. Visst den har inte all utrustning, men väl det man kan tänka sig att en 330köpare "måste" ha. Många svensksålda 330touring är inte fullutrustade.

Mycket är ju bytt på bilen vilket borde vara skönt för den som köper den, hellre köpa en som fått många dyra saker bytta än en som inte har det, eller?
ro
27
robinhood
320i Touring -04
Jag hade nog mest varit rädd för rost, är den helt rostfri? viktigt att skriva kanske?
Men en 01 hade jag nog gett max 90 tusen för, den har några år på nacken.

Jag köpte min 04 för 117 tusen, 7500mil, sportstolar läder.. mkt utrustning och avtagbart drag. Dessutom har jag 12 års rostskydd. Nästan nya vinterdäck med bmw fälgar...

Så med mitt pris bör du iaf gå ner till 90 tusen kan man tycka????
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Det är en jämförelse med 320, det är inte helt rättvisande trots årsmodellen. En helt annan bil...
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Håller med Ahab...jämförelsen haltar en aning...
Din bil Ahab, är säkert jättefin men är tyvärr ändå prissatt i högsta laget, åtminstone som jag ser det.
Nästan oavsett hur fin den är så kommer ingen höra av sig om den är för dyr...så funkar människan ju.
Men jag önskar dig lycka till och hoppas du får sålt den eftersom du nu bestämt dig för att sälja den.

Frasse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag skulle i alla fall kosta på mig någon bild extra om jag försökte sälja en E46 för 114' ;-)

--------------------------------
//Lövet
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jag har lyssnat på er delvis, fler bilder och lite lägre pris
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Har synat alla känsliga e46 ställen och det finns noll rost på bilen, inget!
Skönt!!!!! : )
Kanske behålla då jag givetvis gillar bilen skarpt, det är ju inte så att jag lider av den. Har varit helt pedantisk med denna bilen mekaniskt sett och inte accepterat minsta lilla knirr, gnissel eller skakning.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Men varför har du då satt in annons?

Frasse
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
ja, varför byter man....ändrade behov, andra förutsättningar sugen på annat you name it.
Dagens i-landsproblem!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ta gärna med en bild på inredningen också

//Lövet
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Hade ingen! Det är även sjukt svårt att ta bra bilder på en inredning som gör den rättvisa.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hellre en dålig än ingen alls enligt mig. Ett sätt att ta bra bilder är att dels fota in i bilen från förardörren. Sedan kan man också sätta sig i baksätet och fota förarplatsen. Brukar bli bra.

//Lövet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Lyssna på Lövet...jag håller med honom...IGEN!!!! *asg*

Frasse
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Det verkar stendött! Har sålt alla mina tidigare bilar på blocket och det har ju alltid varit några som svarat på annonserna. Men jag har provat före och efter semestern och det händer inget.. Inte ens ett skambud, sista pris eller nån som vill ha mer info om bilen. Har lagt mig hyfsat prismässigt, typ det lägsta priset som man får vid värdering via bilpriser.se. Nada..
ro
27
robinhood
320i Touring -04
Folk tänker grönt, och så har det precis varit semestertider.

Jag hoppas jag kan sälja min 320 om några år. Risken är ju att man höjer skatter och vill putta ut bilar som drar mer än 0,5l/m.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.