AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
50.148

Är marknaden död eller är det fel på min annons

Sida 1 av 4
an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
Hej

Jag har försökt sälja min E46 325 touring i 4 veckor nu men det är dött ingen hör av sig är det något fel på min annons eller pris !? annons här på AP med många bilder sen annons på blocket med en bild ( kanske skall lägga till fler? )

Länk

tacksam för kommentarer eller hjälp

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Jag hade lagt in fler bilder, både interiört och exteriört. Rent och städat skall det vara. Kanske en mindre prissänkning och så kan sätta fart på annonsen.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Du tror inte att ditt pris är typ 20-25000 för mycket?
Det kan ju vara en av orsakerna till att telefonen är död...

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Kan man inte jämföra med denna även om det inte är samma årsmodell eller motor?Länk

Frasse
an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
Nja 330´n är innan facelift och har den sämre bakvagns infästningen tex, men annars går det ju att jämföra

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Lite skillnad på priset med menar jag....

Frasse
an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
Jo priset kan man alltid göra något åt , inget pris är hugget i sten . jag skall sänka lite på blocket också , redan sänkt lite här på AP ( BMW älskare skall ha lite förtur )

Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
Det är ditt reg.nr som gör allt :) TPC = Turbo Performance Club = Volvo :)

Nevars. Men hur många som ska köpa din bil vet att den borde vara värd mer för du har bättre bakvagnsinfästning? Alla som ska köpa bmw på blocket kan inte allt från detta forum.

Sen är det jäkligt dött just nu. Dom enda som ringer på min annons är sista-priset-polare eller mindre bolag med bilskojare
an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
Har nu sänkt priset och lagt till fler bilder + blockets beg försäkring och hoppas det händer något , kommer sakna den när den försvinner . har inte tänkt på det med reg nr. TPC , men jag har ju en volvo också...

Visst har annonsen i sig betydelse, men så länge den uppfyller minimikraven - dvs hyfsat informativ och strukturerad, exponerat regnummer och ingen bullshit (vilket din helt klart gör, speciellt med extra bilder och begförsäkring) - och det fortfarande är knäpptyst...

...vecka ut och vecka in, så är det nog så att priset är i överkant, och att ändringar av annonnsen i övrigt knappast kommer att göra underverk

(Oavsett statistik och vad den borde vara värd osv...)

Även om det suger. Har själv en seriös bil till helt OK pris på Blocket... (det är inte heldött, men det har inte varit riots på uppfarten heller direkt :))

Lycka till, iaf.

Helgeson
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Bara för att förtydliga så har inte ovan nämnda 330i något sämre bakvagnsinfästning än din 320i. Det är bara dravel och okunskap du far med. Det var fram till årsmodell 2000 som problemet fanns. Sen att din är facelift och den andra inte är det, det är en annan sak ;)

Jag vet inte om du ligger för högt i pris eller ej. Men ibland kan det löna sig att komma ner under 100 000 kr spärren, både psykologiskt för köparna och för kategoriseringen hos Blocket. Många kanske söker en bil för runt 100 000 kr, och sätter då sedermera sökbegränsningen till 100 000 och inte 110 000 kr.

Mvh/ Niclas
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Min svåger sålde sin 320 touring -02 med fullständigt m-paket för 90 000kr. Den hade rullat 8000 mil. Bilen låg på blocket ca: 6 månader med ett gäng prissänkningar, tillslut ringde en nisse från Finland som köpte den för 90k.
ro
27
robinhood
320i Touring -04
Hej!

Jag köpte min 320i -04 Touring i toppskick, läder... med allt lulllull förutom xenon. Med fina fälgar och fina vinterdäck, för 117 tusen. Hade gått 7500mil.
ro
27
robinhood
320i Touring -04
Hade nog kunnat tänka mig din för 90 tusen, då den gått långt och har några år på nacken, rosten kommer. Min .04 har dessutom 12 års rostskyddsgaranti.
an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
det går ju alltid att pruta på priset och då hamna din 320 i rätt pris i jämförelse. säg 20 tkr är ganska mycket i denna prisklass i om jag får ca 100tkr för min.

Att bilen är fotad när den står på gräs/jord förtar intrycket lite. Även om bilen är fin så ser underlaget stökigt och trasigt ut.

Interiörbilderna är fina.

I övrigt är annanosen bra. Jag tror att du ligger lite högt i pris.
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Tycker bilderna ser bra ut, enkla och visar alla sidor. Själv har jag inget emot om bilen står parkerad på gräs vis fototillfället. Gillar väl gräs helt enkelt :)

Ditt problem är nog snarare så att bilen är lite i dyraste laget.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hur går det med försäljningen?
Fått några svar, eller mejl på något bud?

Frasse
an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
går fortfarande trögt , har bara haft en kille från milano som vill blåsa mig på bilen ! vill att jag sätter in 150eur via western union för att jag skall få ut en delbetalning på 4000eur . och nä jag gick inte på den ... men realistiska bud mottages gärna !

Andreas

ro
27
robinhood
320i Touring -04
Sänk den till 99 tusen!!!
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
...eller lite till så får du den såld kanske..:)

Frasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.