|
|
|
|---|---|
|
Jag går i köptankar och fundarar kring att inhandla en E63 645Ci 04-05 men tycker att det känns som om dem fortfarande ligger väldigt högt i pris och omsättningen verkar i princip obefintlig på dem som ligger ute. Den enda försäljningen jag sett eller hört om den senaste tiden var dem starkt rabatterade nya 630Ci -09 som såldes för 518.100:- st. Och när nya bilar, om än med ganska låg utrustningsnivå och minsta motorn, säljs för 518.100:- och man begär mellan 320-400kkr för en begagnad -04 så tycker jag att något känns en aning skevt. Nog för att 500kkr var billigt men skillnaden känns väldigt liten ändå. Kollade lite snabbt på bilpriser.se och dem flesta 645Ci som ligger ute hamnar i spannet 250-300kkr men det begärs ofta 320-360kkr. Bilarna verkar väldigt svårsålda, iaf som priserna ligger just nu. Vad tror ni, dags snart för en större korrigering nedåt? | |
|
Zlurc, tror att Du har rätt i att priserna är för höga.. har också noterat att beggade 645 är svårsålda, duktigt svårsålda.. De fabriksnya 630 jag länkade till såldes dock på under 1 vecka.. Här hjälpte det visst att sänka priset med 200k.. : )) När det gäller 645/650 så är det väl så att de riktigt välbeställda köper nya, och att begagnatkunderna tycker att 400k är mycket för en begagnad bil med riktigt höga kostnader för service och reservdelar.. Och fortsatt värdeminskning.. Om Du är på jakt så är det väl bara att ha lite is i magen och bjuda på de bilar som är till salu.. Många kan nog ha en ganska rejäl prutmån efter att ha annonsen ute någon månad.. |
|
|
stockbroke > Ja jag tror jag får ligga lågt ett tag och se om priserna sjunker. Jag har ingen större lust att ta en värdeminskning direkt på 50kkr såfort jag köpt. Och som du säger, de flesta som köper den typen av bil köper en ny. Priserna är så höga att inte jag heller, trots att jag själv är intresserad :), har svårt att se att skulle finnas så många köpare till ½ gamla GT bilar som fortfarande går loss på 320-400kkr. Känner själv att det är lite smått puckat att köpa en bil av den här stilen. Men dem är ju så väldigt trevliga. :) |
|
|
Kollade lite snabbt på mobile.de Bara en handfull 645 kostar under 30.000 €.. Trots att kronan stärkts rejält den senaste månaden så innebär ju det att priserna stämmer hyfsat med Sverige.. Fördelen med att köpa i Tyskland är givetvis utbudet och att man får "kontroll" på att ingen fuskar mätaren vid importen.. Och, om det är "puckat" att köpa en 645- den åsikten delar man säkert inte bakom ratten på en sådan.. Ekonomiskt inget bra, men vad tusan.. det handlar ju bara om pengar.. |
|
|
Om man inte har ngt emot import Länk BMW M-POWER |
|
|
Jag hade aldrig köpt mig en bil som har rullat i Litauen eller länder därikring. Gällande 645 så letade jag en förra hösten och fann en till salu på blocket för 310 000 med all utr och helrätt i övrigt, men även den annonserades i 2 månader innan den försvann. På tal om trollen så hittade jag den. Dock så ska det väl sägas att priset höjdes till 359 000 sen var annonsen borta efter en vecka. Länk There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.