|
|
|
|---|---|
|
Köpte nya däck till min X5a men jag vill av råda er att köpa Toyo. De är så högljudda kan inte förstå hur nya kvalites däck kan låta så mycket börjar fundera om det är konstruktions fel på däken för det går nästan inta att föra ett samtal med medpassagerare. | |
|
Reklamera däcken då... MVH Christofer |
|
|
Jag har också märkt att Toyo låter mer än t ex Michelin, men inte var det så pass att det inte gick att föra en normal konversation. Vad är det för sorts Toyos du har köpt? Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Kallar du Toyo för kvalitetsdäck? Varför sätter man Toyo på en X5a?? | |
|
E36: Vad kallar du Toyo för då? Budgetdäck? MVH Christofer |
|
| Ja, snudd på | |
| Körde tidigare min X5a på michelin 4x4 diamaris och nu provade jag nokian z suv. Vilken skillnad! Tystare och billigare, känns även som om de rullar lättare :) Ska bli intressant att se livslängden! Än så länge jättenöjd! | |
|
Hehe, det hörs väl på namnet: Toy-o Min däckkille ville lura på mig Toyo, men jag vägrade och tvingade honom att ta hem Nokian istället. Han surade till ordentligt (för låg vinst på dem förmodligen), men till slut fick jag mina Nokian och har varit supernöjd sen dess. |
|
|
Är ni medvetna om att Toyo är ett stort märke internationellt och används frekvent inom racing i olika former? MVH Christofer |
|
|
Verkar inte som att det är ett känt märke häruppe. Kan bara säga att medan de var rätt bullriga så var greppet riktigt bra. Och har man sportspuff så märker man det knappt. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Crille: Jag är mycket väl medveten om det du skriver. Men bara för att man är stor och säljer mycket är det väl inte bra? Det kinesiska "Trianglegroup" är en mycket stor tillverkare av bl.a Triangle och Diamondback m.fl. märken, har du ens hört talas om dessa? De är stora, men inte är det högkvalitetsdäck för det Vad gäller motorsport.. visst används Toyo i en hel del racingsammanhang, men inget säger väl att de är bra för det? I de lägre klasserna styr ju pengar en hel del, eller hur? Ta dragracing som exempel, där finns en "Toyocup", tro f-n att det körs på Toyo då.. Hur många kör på Toyo i de högre klasserna, nej där väljer man M/T, M&H, Hoosier elle rmöjligen GoodYear Nej, Toyo är inget kvalitetsdäck, ett OK mellanklass/ekonomialternativ, men inte mer än så |
|
|
Testade året runt däck från Hancock helt tysta. Det anses väl som lågpris. Men jag är super nu hör jag bara v8an mullrar lite lågt i bakgrunden som det ska vara. Nokian är också bra testade en x5a med sådana också tysta. Men mina Toyo är ju breda 315 bak nu var Hancock 275 så det kanske gör att det låter mindre? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.