|
|
|
|---|---|
|
Min nuvarande M-sportratt är lite sliten och jag får inte tanken på ett byte ur skallen. En helt ny ratt är helt enkelt för dyr men så klart det enklaste lösningen på mitt "problem" men har hittat en ratt från en M3:a av samma årsmodell. Ratten i sig borde passa rakt av, hoppas jag, men nu är det så att den har paddlarna bakpå. Jag har manuell låda och undrar om man kan montera bort paddlarna? Det ser ju skitskumt ut om man lämnar kvar dom! Niklas Fransosen | |
| Bör gå verkar sitta med skruv NR13 Länk | |
|
Jo jag kikade oxå där och jmf med min bil och den tilltänkta donatorbilen och allt verkar vara samma så när som på paddlarna. Båda är 2003:or Bilskroten med ratten trodde inte att det var samma airbag men om man kikar i OEM så är det samma art nr så då ska det ju funka att bara plocka bort paddlarna och sen flytta över resten till den "nya" ratten. Niklas Fransosen |
|
|
Om nu någon undrade... Ratten i sig passar rakt och och paddlarna skruvar man bort på några minuter. Valet man har är om man ska ha fästena kvar eller hål rakt in i ratten. Jag har fästena kvar. Ska kolla sen i vinter hur man fyller igen hålen, tror jag. Själva bytet av ratten i bilen tog ca 20 minuter allt som allt. Inkl tiden att flytta lite innanmäte från den gamla ratten till nya. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.