AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.179

burnout stillastående

Kanske lite off-topic men jag tänkte bara höra hur man gör för att spinna med bakhjulen utan att köra iväg? Det borde väl vara extra lurigt om man har manuell växellåda? Har dom kopplat ur bakbromsarna, eller går det att spinna så ändå?
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Gör så här:

Stå stilla med 1:an i och kopplingen nere, varva ca: 4-6000 R/min. Sedan dumpar du kopplingen och kliver snabbt över med vänsterfoten på bromsen, men gasa samtidigt så att motorn inte dör. Sedan får du nog prova ett par ggr för att få till det.

Det är lite labbande med gas och broms. Du ska bara bromsa precis så mycket som krävs för att bilen ska stå still.
Det går att göra så tackvare att bilen bromsar hårdare med framhjulen än med bakhjulen.
Sdean beror det givetvis vad du har för bil, Min föredetta 318 fick man ha "pjäxan i pannrummet" med för att den övrhuvudtaget skulle orka med vinterdäcken på torr asfalt.

Hellre liten och rapp än stor och slapp!!
ska öva lite på det, så man kan få det att ryka om bakhjulen vid rödljusen.....:) Tack för svaret föresten.
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Kom ihåg att sluta genast om bilen börjar *hoppa* upp och ner.... då är dina silentblock slitna.... om du fortsätter ändå kan bakväxeln, drivaxlarna etc fara slut....
ra
125
rawlaw
BMW 540 -93
Tänk bara på bilen bakom så du inte blästrar den. Du river loss rätt mycket skit även om du står på torr asfalt!

RAWLAW
Words of wisdom:
*Second place is the first loser!
*Only the one competing can win.
*If you´ve got it but didn´t bring it, you should have stayed at home.
Vill någon se riktiga jävla burnouts på film så kolla här:

Länk

välj "filmer", "filmer år 2001", och sen "Volvoträff Mariestad".

Där spinner några bmw så nästan bara fälgarna är kvar :)
så du ska lära dig å grilla däck.....tänk oxå på vars du gör de....tänker först på asfalten, vid nåra års erfarenhet så vet man vilken asfalt som e bättre än en del. Och framför allt där de inte stör nån elr på något sätt, om man nu ska stå å nöta länge förstås å en sak till, filma för fan de du gör de e mycke roligare + om de blir nåra bra burnisar kan man ju sitta å titta på de som vilken annan film som helst Med gasglada hälsningar Mr-speed

BMW...för att du älskar det goda =)
Hello Nasty
Jag vill nog säga att enklast är att lägga hälen på bromsen sen tårna på gasen sen kan du leka bäst du vill med kopplingen, sen när du vill glida iväg med rykande puckar så flyttar du bara foten helt till gasen.

/Henrik

Kör tills det rasar
Precis, roligare att ha halva foten på bromsen och halva på gasen, då flyttar inte bilen sig en centimeter när du ska "burna".

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.