|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw-kompisar. Ett brådskande problem. Har ställt på min 850. En årsmodell 96 med steptronic. Nu har inspection ploppat upp på displayen och jag ser att min mätarställning har ändrat sig från typ 22k mil till 14k mil. Varför. Bilen har stått utan ström ett litet tag (ca 2v) Vad kommer dom säga på besiktningen? Det andra problemet är att växelväljaren krånglar. Bilen går bara att starta med växelväljaren i N. Sen verkar den glappa och är trög att flytta (Dags för ett byte?) Vore TACKSAM för snabba svar. MVH Daniel Min bil suger! Vägra turbo | |
|
Fungerar indikeringen i instrumenthuset, dvs visar den D,N,R,P och M1-M5? /AGW |
|
|
Japp inga konstigheter där. Men jag kollade runt lite i forumet för 7-serien. Dom har ju likadana lådor. Kom fram till att det nog är kontaktstycket som kärvar. Ska pilla isär allt och se hur det ser ut, samt byta om det är något trasigt. Troligen därför jag haft lite startproblem. Lirkar man lite fram & tillbaka så fungerar det tillslut. Angående mätarställningen KAN det vara att batteriet i kombinstrumenten som är dåligt. Men varför 14k och inte 0? Sak samma Bilen gick igenom besiktningen med blanka papper. Gött som 17 Min bil suger! Vägra turbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.