|
|
|
|---|---|
| Ska under hösten avyttra min E39 528iA -97, är det samma som med 3-serien att automat drar ner priset / gör den mer svår såld? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nej . kan man nog inte påstå, däremot en långmilad bil tror jag de flesta väljer manuell framför automat ,men nån prisskillnad på en E39 har jag aldrig noterat. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Skulle inte tro att aut. skulle dra ner priset för min del kör jag helst aut. Vet att i Tyskland är det svårt att sälja om det inte är aut. det är nog bara vi Svenskar som inte gillar det. Hoppas att det löser sig Ha de T |
|
|
Hej Nja...jag är nog av en annan åsikt. Missförstå mig inte, jag kör hellre automat, men visst är det mer svårsålt. Men....på en 12-13 år gammal bil med normalt miltal/skick blir det inga astronomiska summor ändå. Frasse |
|
|
Jag tror inte heller det är nån större skillnad. För länge sedan så drog handlarna av på inbytespriset om det var automat, idag värderas aut o manuell ganska lika. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Tack för era synpunkter så här långt... Jag hoppas och håller med er alla, kanske blir något lite mer trögsålt som kan kompenseras med bättre pris och blir det så är det inga astronomiska summor ändå. Skick och utrustning och att allt fungerar borde prismässigt ha mer betydelse på en gammal bil... Färg på både bil och inredning verkar spela en stor roll på hur säljbar en bil är oavsett hur ny eller gammal den är... |
|
| Har för övrigt snart rullat 21000mil, silvermetallic, svart skinn, lite sänkt och breda 18" Y-rondell med nya däck, vita orginal blinkers runt om, inte förstörd/stylad på något sätt i övrigt... | |
|
jag har i dagarna satt ut min på annons, och det verkar riktigt trögt. Nu kanske den ligger lite dyrt jämfört med E46, men alla andra på blocket (vilket är ytterst få) ligger ju betydligt högre pris, med fler mil osv osv. jag begär 39500:- prutbart |
|
| 328:an kanske har fler yngre köpare som målgrupp och mer inriktat vill ha manuell... | |
|
Det finns en del luft i E39 priserna, många bilarna ligger ute i månader utan att säljas till begärt pris. ______ Foto Länk |
|
|
Absolut, begärt pris är "begärt pris"... man får alltid ha en prutmån... och det gäller alla bilar, och jag tror inte det bara gäller E39... Priset i sig var egentligen inte grundfrågan, utan om automat är mer svårsålt än manuell... |
|
|
Tror att det kan dra ner intresset lite, många som köper BMW-bilar i den prisklassen är yngre personer som gillar manuell låda... ______ Foto Länk |
|
|
Ja jag vet mycket väl att automat är svårare att sälja, speciellt E36 som min då. Men det måste ju ändå finnas någon själ mer än jag som vill ha en 328 coupe till annat än bus och burnout? Vi har haft den som pendlarbil och för långresor istället för en scenic som knappt går att åka i över 120km/h :) Ursäkta att jag lånat tråden så mycket! |
|
| Personligen skulle jag inte köpa en manuell E39 så jag tror inte att en 528 med automat skulle vara mindre eftertraktad än en manuell bil. Däremot så kan det väl vara så rent allmänt att en gammal E39 inte är så het på marknaden nu för tiden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.