AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.279

Undrar om denna m3a är ok?

Hej.

Jag har ett par frågor ang den här m3an som finns på blocket:

Länk

Någon som vet nåt om denna bil? Varför har den gått så lite, är den kanske tillbakavriden med tanke på årsmodellen?
Sen så fick jag reg av killen och såg genast att det var en 02a och inte en 03a. Vad tror ni ang färgen, svårt att få sålt den tro??

Helt enkelt, är denna nåt att ha?

MVH ///Bimmarkomanen
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Ifall bilen är tillverkad efter oktober 02 så är det en 03a.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Fel av mig, 1a september byter bmw modell år..
Laguna Seca-blå är väl inte svårsåld i sig, tycker den är grym!
Däremot tror jag du kan få problem med den klädseln.
Jo jag älskar med denna färg men har hört att det inte är den lättaste färgen att få sålt sen.

Men vad tror ni ang miltalen? Bilen har ändå 6år på nacken.

MVH ///Bimmarkomanen
P.s. nej, det ärn en 02a, den är tillverkad i juli.

MVH ///Bimmarkomanen
Runt 6.000 mil på en M3:a är väl inte helt otroligt med tanke på att det verkar näst intill förbjudet att vinterköra de bilarna.
Svårsåld kan jag inte kalla att färgen är. Min försvann på en gång.
Hade åtminstone 8-9 köpare som ville komma och ta den på en gång och ett flertal som va nyfikna.
Tveka inte, lätt den finaste färgen på en M3.a. Tro mig. På kort är den jätte svår men i verkligheten faller du för den.

Mvh Fredrik
Jag gillar LSB en M3 skall vara unik och speciell- Hela bilen ser ut som en smurf! Var unik och slå till. Jag blir rätt sugen på den själv tycker den ser clean ut.

Färgen på utsidan tycker jag är läcker men färgen på insidan begränsar nog seriöst intresserade spekulanter rejält. Tycker du att det är snyggt ska du såklart köpa den utan att oroa dig för en senare försäljning.
ok det lät ju positivt ang själva försäljnings frågan,

men hur är det med själva bilen då? Nån som vet nåt om den? Några tips på vad jag skall tänka på?

detta är min 3e e46a isf, men har aldrig haft m3 så jag undrar vad man skall tänka på?

MVH ///Bimmarkomanen
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag hade M-testat bilen utan tvekan just när det gäller en M3:a.
Att köra bort till BMW så att de får lyssna på den är heller inte fel. Jag tänker då främst på vanosmissljud som kan bli en riktigt dyr historia.

Hur va det med vevstakarna på de tidiga M3 E46:orna? Är det fixat på en 02:a från fabrik eller är det något som "Bimmer330ci" bör kolla upp?

Lycka till, jag kan till 99% garantera att du inte blir besviken med en M3:a. Jag inhandlade min för 2,5månader sedan och njuter konstant när jag sitter bakom ratten :).

Mvh Jimmy

Alla 01:or och vissa 02:or återkallades 2004 för byte av vevlager som gjordes på goodwill.

Ring BMW och kolla upp detta innan, står olika i deras datas beroende på firma som gjort det.

Förhoppningsvis har tidigare ägare sparat dessa papper som generalagenten skickat ut beroende på vart bilen sålts.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.