|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst diverse trådar om typfel på E46, bland annat subframe disaster, fjädrar som är av etc. Det klonkar, inte supermycket, men nog mycket för att göra mig nervig. Och ruckar jag bilen i takräcket fram och tillbaks så gnisslar bilen som en gammal tältsäng ifrån bakvagnen. Min 12 år gamla E36 coupé gör inte ett endaste ljud ifrån sig, kanske är jag nojig och naiv som förväntar mig att E46 är av samma kvalitet, eller så har mina fjädrar gått av ... Min korta fråga lyder: Skall det, på en 320i Touring -05 som gått 5000 mil klonka över huvud taget? Tack, Micke | |
|
Svaret är Nej, det skall inte klonka. Första iakttagelsen: Fjädrarna var inte av, inga bussningar som låter! Vad är det som klonkar??? Till slut ser jag skavning på krängningshämmaren, den skaver mot nedre bärarmarna på båda sidor, mest höger, därav klonket. Nedre bärarmarna bak ser ut som ostbågar: höger: Länk vänster: Länk avtäckning vänster: Länk avtäckning höger: Länk Vem eller vad fan har gjort detta ... ghetto-hjulinställning ?! Nåja, inte särskilt fräscht iaf! Saken är att bilen har en tidigare ägare, en dam, funderar på att ringa henne för jag är jävligt nyfiken på vem som gjort det. |
|
|
Någon som hissat bilen lite olyckligt med en domkraft? Det ser ut som du hittat källan till ljudet i alla fall ;) |
|
| ja, kanske ställt pallbockar på helt fel ställe, det är ju flertalet jack i avtäckningsplasten på båda armarna... någon har iaf varit riktigt osmidig. | |
|
Fy fan vilken misshandel! Jag förmodar att du tänker byta de stagen omg. Får ju en ngt konstig camber bak av denna behandling! /Scnitzermann |
|
| Ja, fick tid för byte och hjulinställning om en vecka och det går på begagnatgarantin jag fick vid köpet som tur var. | |
| Hjulupphängningen på en BMW är lätt och gjord för vägkontakt och låg ofjädrad vikt. Stag och länkar är dimensionerade för att klara sin uppgift utan alltför stora marginaler. Kontenta: Man lyfter inte en BMW som en traktor....:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.