|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har fått en spricka i toppen på min 525:a utan vanos.Har kollat runt på skrotar och blocket verkar vara svårt att hitta en topp utan vanos.Nu till min fråga, kan man sätta dit en vanos topp och ta bort vanosen,jag har ju grejer kvar från min topp,har även hört att 2-liters toppen kan passa bara att det är mindre förbränningsrum och man får högre komp och isådana fall pallar motorn det,vore tacksam för svar. Mogge | |
|
Har du kollat med denna snubben? Länk Han sitter på extremt mycket prylar till BMW. Om hur han är tvistar AP-skribenter, men han kan ha ditt topplock. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Är det den ökände Ingemar som "renoverar" så är det väl ett hopplock av rasade motorer... ______ Foto Länk |
|
|
Precis, den ökände Ingemar. Men han kan mycket väl ha delen! bmw525 touring-92. Om Ingemar säger helrenoverat, så ta det inte bokstavligen. Utan snarare genomgånget och lagat. ------ BMW CS #04839 |
|
| Ok, får prova ingemar och hoppas på tur.Annars är det någon som vet om 2-liters toppen funkar,och isåfall vilken kompskillnad det blir? | |
|
Hur får man tag i denne Ingemar? Jag behöver en topp till en 525ia -95, e34. |
|
| En topp till en M50 med vanos finns det gott om på skroten, börja med att leta där istället. | |
|
Finns den motorn i några fler modeller än e34 och e36? Sökte på lagabasen och bildelsbasen, det finns en hel drös 2.0-literstoppar, men hittade bara en 2.5-literstopp (Länk. Denna verkar väl iofs ok. |
|
| Förresten, om man köper en sådan topp från skroten, måsta man plana den innan man sätter in den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.