|
|
|
|---|---|
|
Det händer ibland att hastighetsmätaren inte går ner till 0km när jag stänger av motern. Nästa gång så står den på c:a 40km innan jag ens startat motorn. Vad kan det bero på?? Jag kan ju inte hålla på att ta bort minuskabeln på batteriet varje gång detta inträffar. Har inträffat 2 ggr dse senaste veckorna... MVH Bosse. BMW CS #6674. | |
|
Idag när jag startade bilen så visar hastighetsmätaren 20km och tickar uppåt liknande sekundvisaren på en klocka. Vid en uppskattad fart av ca 80km/tim si visar mätaren 14 km och ute på motorvägen när jag håller liknande hastighets som de andra så visar den 160km/tim... Vad är det som kan vara fel?? Givare?? Vilken och var sitter den?? Kan man byta den själv?? Tummen sitter där den skall men för för det är jag ingen bra mekANIKER, UNDVIKER ATT JOBBA MED MOTOR MVH Bosse. BMW CS #6674. |
|
|
Antar att det är hastighetsmätarvajern som börjar strula? Har för mig att den mäter på bakaxeln? Mvh |
|
|
Om det verkligen är wire på din vet jag ej. Men även om den kärvar så ska väl mätaren gå ner till 0 när du stannar. En mätare måste ju konstant bli snurrad på för att inte visaren ska gå ner till 0. Kan inte svära på detta men så har de varit på de mätare jag pillat på. (nej, aldrig ändrat mätarställning!!!) Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.