|
|
|
|---|---|
|
Hej har en dum fråga till er E 39 ägare, har ni märkt om fåglar älskar er bil? Denna är enda bilen jag haft att så många fåglar flyger mot, vänder kurs, söker sig till... En självmord pippi redan plockad, den gick till andra sidan vägen och helt plötsligt så vänder den sig om springer emot bilen....pang lite intryckt huv. Tror de att min bil är Mamman eller blev det en förbannelse av självmords pippin? Ja jag vet en dum fråga, men nu har jag frågat.. Finns det fler som blir attackerad av flygande väsen, tror att de är de enda djur jag ser runt och vid vägarna. | |
| Fick en duva på vindrutan på min gamla e34:a. Hastigheten var ca. 100 km/h. Tidigt på morgonen på väg till jobbet. Man vaknade iallafall. | |
| denna var också vid halv sex på morgonen, är ju allt från små fåglar till tranor. | |
| Vad har du för färg på mamma bilen? jag kan iaf säga att dom gröna E39orna är fåglarnas toaletter.. | |
| min är cosmos svart, men de gröna toaletterna lät ju inte heller kul. | |
| Duvmamman var lagungrön. | |
|
Sädessärlor både går på bilarna och skiter på dem. Gäller tyvärr inte bara E39. ------ BMW CS #04839 |
|
| Nu när det kommer på tal så minns jag att jag aldrig fått så mycket fågelskit på en bil som när jag hade en Cosmossvart E39! 1 gång försökte en fågel flyga in i den också :) Hade bilen lite mer än 1 år.... | |
| Visst är det kul.... jo fiskmåsarna älskade bilen i somras mest när den var ren och fin, de får nog inte blänka. | |
| Man ska inte parkera bilen under en lyktstolpe :) | |
| tack för fågel tipset :) | |
| hehe, jag ställde mig samma fråga efter kört A6 en 5000 mil med typ en pippi-träff. Första veckan med e60=tre fåglar (en blev kylarprydnad). nu har det dock lugnat ner sig till en varannan månad. | |
| Konstigt att vissa bilar är mer lockande.... det har ju blivit mindre fåglar men ändå är de nära. | |
| Kan inte mycket om fåglar men en sak har jag konstaterat och ju fortare man kör desto mindre tid har pippiarna på sig att flytta sig. Kanske inbringar bumsen till en km/h mer än vanligt? Jag kan tyvärr inte skylla på min bil är speciellt nyputsad utan mer att fåglarna gillar alla fina mygg och flugor som sitter i fronten! ;) | |
|
Håller med MartinN Har hänt flera gånger efter att jag parkerat min mörkgröna e39a på en stormarknad, kommer tillbaka efter ett tag och finner att bilen är "nedskiten" medan bilarna runt om kring klarat sig galant. mvh Kalle |
|
|
Farten kan ju vara avgörande iallafall till skadans storlek. Det är ju sköna bilar att åka med lätt att km på skylten och mätaren ej överens stämmer helt. Sarli: Vad har du för kulör på bilen? brunofarare: har också avundsjukt sneglat på de bilar som ej fått skit över sig. Vi med BMW kanske flyger fram i trafiken och gör fåglarna intresserade, de kanske tycker våra bilar är fina och skiter ner den av avundsjuka.... hehe Ha det gött alla. |
|
|
En nytvättad BMW och en nytvättad toalettstol har en stor skillnad även om ingen försökt översätta instruktionsmanualer åt fåglar ännu. Betingad inlärning av fåglar eller tala med hundar kanske finns en framtid i?:) Mvh Asken |
|
| LOL den var bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.