|
|
|
|---|---|
|
Höjd justering för halvljuset på min 325 -92 funkar inte dessutom har dom vart gnälliga på besiktningen för dom vart lite för lågt ställda. Visade sig att jag var tvunen att shimsa i nederkant på själva plast konsolet för att få till ljusbilden. Gillar inte ha grejer i bilen som inte funkar. Nån som prövat bygga bort denna funktion till fasta. På REALOEM är det svårt att se skillnaden. Verkar som hela plast konsolet måste bytas. | |
|
Nej då man kan ju vrida/justera på "slavcylindern" där framme så får man det bra utan schimsning Tråd jag startade i ämnet 2007: Länk |
|
| Man kan undra vad de tänkte på när de konstruerade systemet :-) MItt funkar inte heller.... | |
|
Inte så enkelt..justeringen var nämligen i botten. Och i max höjd läge. Vet att dom satt fast när jag bytte alla lampor men fixade det då. Och inga problem att besiktiga bilen. Men förra vintern åkte det på ny sänksats som höjde bilen en aning bak. Ja å då räckte inte justering till längre.. Iof var schmsningen enkel..2 st nylonbrickor (som följer med nya nummer skyltar) i nederkant på strålkastar konsolet. Frågan kvarstår, hur mycket behövs bytas för att få till den fasta lösningen. |
|
| del 10?? Länk gissar jag (innan jag kollat i Garaget.....) | |
|
del 10 tror jag är fixeringen. Just denna sprängskiss är inte så bra. Tex så finns inte "slavcylindern" illustrerad. Troligen måste själva konsolen bytas del 8 då slavcylinderns fäste sitter i den. |
|
| Den är tyvärr med tillvalet höjdjustering är ännu sämre....Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.