AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.369

320d beställd

Sida 1 av 2
ad
21
adde_87
320d -10
Ja jag ska väl presentera min nya familjemedlem också. Tog en Diesel denna gången pga ekonomi, jag reser en del privat så det var lämpligast och ta en diesel. Blev väldigt imponerad av draget på låga varvtal också.

Jag kan övrigt säga att jag stog och vägde mellan en C-klass 220 och denna, blev helt klart denna när jag såg en hel del på autobahn i somras av båda bilarna och efter provkörningen också.

Jag ska för övrigt lämna min E46 320i -00 i inbyte som har gått 25 000 mil.

Bilen är alltså en 32d med specen nedan.
-Safirsvart Metallic
-Tyg/läder Impuls Anthrazit
-LM Fälg Multieker 284 17"
-Comfort package
-Dynamic package
-Sportläderratt (Del av Dynamic package)
-Ej Modellbeteckning
-Velourmattor
-Automatiskt avbländbar innerbackspegel (Del av Comfort package)
-Fällbara ryggstöd (Del av Comfort package)
-Isofixfästen
-Sportstolar (Del av Dynamic package)
-Förvaringspaket
-Armstöd fram (Del av Comfort package)
-Strålkastarspolare (Del av Dynamic package)
-Park Distance Control (PDC) bak (Del av Comfort package)
-Regnsensor (Del av Comfort package)
-Xenonljus (Del av Dynamic package)
-Klimatautomatik (Del av Comfort package)
-Farthållare (Del av Comfort package)
-Belysningspaket (Del av Dynamic package)
-Helljusassistent
-BMW Professional Radio med CD (Del av Comfort package)
-HiFi Högtalarsystem
-USB-Anslutning
-M Sportchassi (Del av Dynamic package)
-Individual Anthracit innertak

Leverans blir slutet av oktober/början av november.

/adis
Har du möjlighet så lägg till M-ratt, den är mycket skönare att hålla i.
Annars så har du prickat helrätt i utrustningsväg.
ad
21
adde_87
320d -10
jodå ordern är inte låst ännu så att det finns det möjlighet till. Tack för det tipset

/adis
To
19
Tobbo
520d - 13
Testkörde 320d o jämförde med A4 2,0 TDI o valet där är helt rätt med BMW pga den rappa turbon BMW har (AUDI är lite sömnig i turbon), sen en bred 3:ans växel på BMW 2,0d är klart trevligt.

Väldigt komplett utrustning och trevligt med helljusassistent - det fanns inte utrymmer för det i min budget tyvärr.

Får man fråga hur mycket du fick för inbytet av din E46:a?
ad
21
adde_87
320d -10
japp jag fick 44 tusen. Då har jag ringt runt bland många BMW ÅF, vissa ville inte äns ha in den pga milen.

Jo jag ville ha det tyckte inte det var så farligt med 1700 för det, riktigt skönt när man kör nattekörning sen.

/adis
Bayer_Aleks
Kanon bil med perfekt utrustningval tycker jag. Men som "Clubsport" nämnde, lägg till M-ratten för 1000 kr så får du grymt mycket skönare ratt, kort M-växelspak också.
Du kommer bli så sjukt nöjd med bilen, jag lovar :)
ad
21
adde_87
320d -10
M-ratten är tillagd så fort säljaren ringer tillbaka till mig han va upptagen med en kund nu.

Jo jag kommer absolut bli nöjd med bilen. Nu är det den långa väntetiden kvar bara :( o andra sidan går det fort :| :)

/adis
grattis:D en kanonbil.. får man fråga vad hela kalaset hamnade på till slut??
Jag saknar: dragkrok, taklucka och helläder. Man är olika...
ad
21
adde_87
320d -10
bmw_jerry ja det hamnade på 363 000 utan rabatt.

turbo4ever: vad det gäller den utrustningen så visst hade det varit kul o ha allt det men någonstans får man säga stopp. FÖr mig var det du nämner inte värt ca 40 000 mer. I så fall hade jag hellre satsat på m-pack.

/adis
To
19
Tobbo
520d - 13
Håller med där Adis, man måste sätta stopp vid en punkt, taklucka är snyggt men bara bling, och bling för 12.000 kr.. hmm.. nja...

44.000kr för den gamla var riktigt bra! Tack, jag ska själv avyttra min 328 -99 på 18.000 mil o hoppas kunna få 55-60k för den.
ad
21
adde_87
320d -10
Hehe ja absolut då vissa ÅF inte ens ville ha in den. Sen är det klart att det "bra" priset på inbytesbilen påverkade nybilsrabatten när det var tal om den. Sen tror jag inte jag hade fått ut så mycket mer via blocket heller, så slipper man alla "sista priset samtal"

Om du inte har långt till Värnamo så ska du åka dit dom ger bra i inbyte för gamla bilen och dom är sjukt sjukt trevliga. Lars Levin bil i Värnamo.

/adis
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Solid spec, inget som direkt saknas. Nu följer 2 jobbiga månader! ;-)
ad
21
adde_87
320d -10
hehehe ja men det känns bättre när jag ser att du är i samma sits Pavel :)

/adis
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Har haft fjärilar i magen sedan beställningen 2 veckor sedan =) Tiden har aldrig gått så sakta som nu....
ad
21
adde_87
320d -10
Jag ska följa upp och dela med mig av lite glädje så här i höstmörkret. Leveransen av bilen gick fortare än trott så jag ska hämta ut min bil idag. Ska bli riktigt skoj att åka de småländska landsvägarna och E6an hem till Skåne.

/adis
då får man gratulera till den nya bilen :D upp med bilder så fort du kan
ad
21
adde_87
320d -10
a tack tack jerry bilder kommer upp så fort jag kommer hem ikväll.

/adis
C.
46
C.C.
330ci cab -02
320d Xdrive -10
Adde_87 när räknas bilen som en 2010 och vad är skillnaden mellan 09 och 10? Jag undrar för jag tänkte köpa en 320d nu som utannonseras flitigt från BMW Stockholm, Danderyd och Solna. De säljer ett antal lagerbilar modell 320d xDrive sedan med Dynamic + comfortpaket, halvläder, metallic, m.m. Pris 312000. Vad tror du om detta?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Trevlig spec Adde. Valde själv mellan C180K och 318i för några år sedan, valet föll på 3-serien till slut. Mycket trevliga bilar. Provade även 2.0d motorn här om veckan då en vän köpte en 120d Coupé imponerande motor!

Hur kommer det sig att du inte valde till Sensatec klädseln? Det var nog det mest prisvärda jag hade i min E91.

__
Min bil:
Länk
ad
21
adde_87
320d -10
C.C Alla bilar som tillverkas vecka 36 eller efter blir nåstkommande års modell. Däremot är Vägverket/Ttransportstyrelsen lite trångsynt och accepterar inte detta så i Sverige kommer det stå 2009 men det är en 2010 och räkna med 2010 ju fler som gör det kanske TRS inser att det ska vara så.
Mm det där är en avvägning du får göra själv om den 09an passar dig med färg, klädsel utrustning o.s.v. jag tycker att du ska köpa dom om det inte har varit gamla sixtbilar (om man nu har problem med att det varit hyrbilar förut). Som dom röda 320d 08or med m-pack fanns 1 miljon såna överallt innan, de e gamla sixt bilar.
Samtidigt kan du ju tänka som så att vill du skräddarsy din bil för ca 60 tusen till och få en 2010 eller inte göra det och betala 60 tusen mindre.
för mig var det värt mycket att kunna ha rätt färg på bil och klädsel o.s.v.

Mugge: Jag vill inte ha sensatec tycker att man blir för lätt svettig om rumpan och svanken av det när det är lite varmt ute och bilen stått ute i solen. Och då blir det ju nästan lite klibbigt. Sen har jag alltid kört med halvläder i mina bilar tycker om de väldigt mycket. Riktigt läder är ju så jävla kallt vinterdagar på morgonen så man sitter på ena skinkan tills rumpvärmaren värmt upp sätet.

Vet att det finns folk som inte håller med mig om lädret och de e ju tur att BMW har både det ena och det andra.

/adis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.