|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en e39 som ska in på rostlagning och för att sänka kostnaden så tänkte jag själv ta bort stötfångaren. Någon som kan tipsa om hur detta görs på bästa sätt? Kanske finns detta beskrivet i Maynes repbok? | |
| By the way, det är en touring... :) | |
|
Hej! Den sitter fast med 6 muttrar, 3 på var sida. Om du har drag så kom ihåg att skruva lös elkontakten från draget. De tre muttrarna sitter inne i bilen. Om du öppnar bakluckan så sitter muttrarna ungefär vid kanterna till lucköppningen, nede under klädseln til bagagerumsgolvet. Det ar lätt som en plätt, när du väl har öppnat luckan och demonterat plastklädseln under golvluckan. När dessa är lösa så är det bara att dra ut stötfångaren, har du PDC så måste du bara vara försiktig så du inte drar av ledningarna. Dessa kopplar du lös när stötfångaren ligger nede i bakken. MVH Sakke |
|
| Tack så mycket för ditt svar | |
| Jag ringde för säkerhetsskull till BMW umeå och där sa de att jag skulle skruva lös denna utifrån och då måste ta bort den lista som sitter på stötfångaren? Kan det verkligen stämma? Det verkar ju isåfall totalt annorlunda än det tips jag fick tidigare... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.