|
|
|
|---|---|
|
De gick verkligen bra, men farten och accelerationen doldes lika bra som i en vanlig M5. Overkliga :) Länk Länk | |
| Chips åxå - var på väg till jobbet men var tvungen att stanna till vid datorn o kolla in dessa monster. Så jag kom för sent & det är ditt fel - men tack ändå. Säg till om du behöver nå´n vikarie nå´n gång på dina resor. . . . . . alltid lika tacksamt att få ta del av filmerna! | |
|
Helt sjuka bilar. På låga växlar går det säkert att vispa grädde med varvräknaren. Man förstår att det finns muskler när hastighetsmätaren står på kl 13:00 när GPS visar 250. Åka i en sådan och sedan sätta sig i sin egen skulle nog vara förödande för körglädjen de närmsta milen... Kan man hoppas på ett besök av en sådan här på nästa M5Board-körning? Kanske inte en relevant fråga i mitt finansiella läge men ändå; går det att registrera in en bil med GPower i SE? Typar de in bilarna i DE och ger dem eget chassinummer eller hur fungerar det? |
|
| Tror det kan bli svårt att regga in en, dock kan du ju alltid köpa en ny M5 sätta G-Power på den sen behöver du itne besiktiga den på några år :) | |
| sjuk bil :D har läst att nya m3:an finns med mycket muskler oxå :D mycket vill ha mer brukar det ju heta och jag skulle vilja se en csl-version där man bantade bort en låt säga 100-150kg :D | |
| Fiolm kommer med M3 SKIII 600+ hk M3 V8 G-Power. Gick också bra. | |
|
Riktigt trevligt Gustav. Det verkar vara ganska små men tydligen effektiva kompressorer som G-Power använder sig av. //Stefan |
|
| Gustav: Var nere på Knutstorp igår och besökte Ferrariträffen. +100 Ferrari med Enzo på toppen. Frugan var där i jobbet så man hade access till det mesta. Grymma ljudkulisser och väghållning som heter duga. Rakt fram på ett flygfält är en sak men hundan vad fint dessa maskiner går runt en racerbana. De körde Enzon ganska hårt runt banan under en ½ timme, bl a tampades den med en F50 och drog den ganska enkelt på rakan. När de kom in och ställde upp den igen så var det knappt det luktade att motorn varit igång. Sanslös bil. Säkert kan en G-power hänga med bra på en flygraka men när det börjar svänga visar en Ferrari vad den är byggd för. Är inte Enzon nog hade de även en MC12 Corsa där, 755 hk och 0-200 på 6s... | |
|
allroad: måste ha varit tiktigt mäktigt.. m3 csl är ju riktigt grym på bana men g-power har en version med v10:D den borde kunna ge ferarri en match även runt banan |
|
| Allroad, fasen vad grymt :D Enzo är i sin ege n klass, totalgrym bil. Vore kul att få tag på ägaren och testa mot en Koenigsegg. | |
| Nog för att Enzon är snabb på banan, men den är långsammare än Dodge Viper ACR och endast en sekund snabbare än Corvette ZR-1... Koenigsegg kommer först 6-11 sekunde efter ovan nämnda trio. :-/ | |
|
Gustav: hade samma tanke. Enzon var importerad från Frankrike tror jag det var av Autoropa på beställning av en svensk kund. Dock, nummerplåten var avlägsnad så jag kan inte ge någon hjälp. Autoropa kanske kan fråga ägaren? För övrigt ska de även ha sålt en ny Enzo till en svensk samt en Enzo FXX! Dennis82: När det gäller fart rakt fram är den väl hyfsad, 0-200 på 10,3. GPower Hurricane 750 hk är t ex testad på 10,4 så det vore ett riktigt fint race. Koenigsegg har kört på 9,2s. Med 6-11 sekunder efter, menar du på Ringen? |
|
|
Var Enzo: n gul? Jag har en bild med regnumret på en Gul Enzo med skylthållare från Autoropa, jag har även regnummer på två röda Enzo. Stephan |
|
|
Detta ex var rött. Taskig bild men färgen syns. Länk Tycker dock Gustav ska jobba på att få med Maserati MC12 Corsan istället. 0-200 på 6,4s och avgas grova som stuprör. Prislapp på 1,5 MEUR... Länk Det var många Ferrari där och de flesta kördes ganska flitigt Länk |
|
| Var MC12 verkligen svenskreggad? | |
| Stephan du har mail :) | |
|
Ett till kortare besök: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.