AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
756

Bränslefrörbrukningsmätare, visaren går trögt!

Hej!
Har kollat in ytterligare en 325ic 93. Allt verkade funka riktigt bra, och fint skick. Men vad jag reagerde på var att bränsleförbrukningsmätaren rörde sig trögt. Det var lite bensin i tanken men dock inte under att det började varna. Vad jag vet så skall visaren flyta på jämnt och fint.
Finns det någon som har erfarenhet av detta? Kan Instrumenten vara bytta kanske?

/Andreas
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Du menar att när du slår på tändningen så åker den upp sakta och när du slår av så åker den ned sakta??? Så gör både tempmätare och tankmätaren på min. Eller menar du värkligen bränslaförbrukningsmätaren? Den rör sig iofs också ganska så trögt på min. Men då har jag ju en raritet, men ändå...
Tittade inte nogrannt under påslag av tändningen, utan bara under gaspådrag(acceleration) så tycker jag att visaren segar sig/små hackar sig upp, och ner vid mindre gaspådrag(jämn fart).

/Andreas
Någon som har haft liknande symtom?

/Andreas
Nu när jag har tankat fullt bilen, så ser jag nu att tankmätaren bara går upp till 35l trots att jag tankat i 60l, plus att jag ser indikationer att även varvräknaren går trögt, slö på att reagera på gaspådrag! Det verkar vara någon form av fel på instrumenten, frågan är bara vad kan det vara?
Hastighetsmätaren funkar normalt!

/Andreas
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Ta ut skiten och kolla. Löd på alla lödningar och kolla kontakter. Mät upp batterierna som sitter där och byt dom om dom är dåliga. Inte mycket jobb alls. Går i alla fall lätt och fort på min e30 (ca 2h för allt).
För att se hur mätarna rör sig kan du hålla inne den trippmätare reset "pinne" som sitter i mätartavlan samtidigt som du vrider nyckeln från av till första läget. Håll inne "pinnen" en stund till och sedan ska samtliga mätare röra sig till max och tillbaka. Ett enkelt sätt att se om visar-mätarna fungerar.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.