AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.731

Turbo kit bmw 325 e36

Tjena funderar då på att köpa ett turbo kitt till min bmw men jag undrar hur mkt behöver jag köpa till för att få det här turbo kittet att funka bra

*Länk

Som tex 3 tums rör spridare osv eller klarar alt av det här kittet ?
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Du behöver nog köpa/tillverka en jäkla massa grejer förutom "kittet".

bla.

Tryckrör (Från turbo till IC, från IC till insug).
Avgas (turbo till WG, downpipe mm).
MLS packning.
ARP Bultar.
Oljetillförsel/retur turbo.
Sprut.
spridare

Jag skulle gissa att kittet är det lilla inköpet gällande detaljer och pengar.

//
300
///535power
320d EDE -11
som ovan måste du som sakt köpa mycket kring utrusning MLS och APR är dock inte ett måste men du bör då inte ladda mer än 0.6 har dock läst folk som vart uppe i mer men som sakt säkerheten först

tryckrör och avgas är väll mindre jobbiga bitar och olje tillförsel är väll inget jätte jobb heller men styrsystem kan va krångligare om det ska va billigt finns ju piggy backsystem som e billiga
ph
9
phonic
Bmw E30 -89
Man behöver inte köpa varken MLS eller ARP om man ska ladda under 1bar man säger generellt 0,6-0,7 för att vara "safe".

ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Iofs så behövs inte ARP och MLS packning, har själv kört en hel säsong på M50 maskin med org. komp och 0,6 till 0,7 i ladd. ungefär 500 mil höll det, en kall septemberdag så blåste topplockspackningen.

Så för att vara "safe" så skulle jag rekommendera en MLS packning, dels för kompsänkning och sedan för at ha en hållbarare packning. Dom pengarna har man lätt igen.

phonic:

Om jag har förstått det rätt så är det du som är återförsäljare av detta kitt, antar att du även har monterat det på din E30 touring, är det något som du skulle rekommendera och vilka andra "kritiska" grejer behövde du införskaffa och vad kostade installationen förutom själva kittet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.