|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag är eventuellt på gång att köpa en 330ix -01 som bruksbil/vinterbil. Kommer ju att vilja ha några snygga vinterhjul och undrar därför om det måste vara samma dimensioner runt om? eller om man kan ha bredare bak än fram? Mvh Fredde Kör Porsche 996 GT2 | |
|
Så länge skillnaden i rullomkrets mellan fram och bak är minimal/obefintlig så är det inga problem. Mvh |
|
|
hej Jag har använt 205-50 R 17(17 måste det vara)dubbfria.Har fungerat bra. Det går nog att använda 215 också.Men varför så breda vinterhjul? Känsligt med olika bredd på en 4 wd. På mina sommarhjul har jag haft 245-40 17 bak och 225-45 17 fram på M fälgar.Fungerar väldigt bra med Dunlop SP.Det är väl kanske gränsen för skillnad med 4 WD.Rätta mig om jag har fel.Om du trots finanskrisen vill satsa på 18 eller 19 fälgar går det säkert också.Då blir det dock en annan kostnad!Jag kör en del i Norrlands inland i snö,och då har ovanstående vinterutrustning fungerat mycket bra till denna underbara prestandabil. Nästa gång blir det 205-50 med dubb.Snart dags.Jag kör med 20-ekrad original BMW.Snygg men jobbig att hålla ren. Lycka till Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.