AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.194

Uppföljning av "för breda däck, skrapar i kant"

Bayer_Aleks
Nu har jag åtgärdat problemet på mina 275 sulor som skrapade i kant på chassit. Jag fick tips här från forumet på allt från svarva ner fälg, sälja fälgarna och blev avrådd från att valsa skärmkanterna pga att lacket spricker.
Bull shit!! Jag valsade/bockade in skärmkanterna på hjulhusets kanter och resultatet blev PROBLEM SOLVED!!
Man kan visst valsa/bocka in skärmkanterna så däcken inte tar i utan att lacket spricker. Men är bilen omlackerad och laceraren inte utfört grundjobbet runt hjulhusets plåtkanter, DÅ spricker lacket, inte om man har fabrikslackerad bil.

Så alla ni skeptiker, det går hur bra som helst att valsa skärmarna på en BMW, det finns gott om kant som går att bocka in.
Tusen tack till Bilmodecenter som gjorde ett utomordentligt jobb med bilen för struntsumma! Ni är starkt rekmmenderade av mig iaf!
Verdi
Vet inte vad jag ska säga... Grattis?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hur fungerar dina däck att köra med annars då? är den inte väldans spårig efter vägarna? eller är de bara släta vägar du åker på?

sen vore de lite kul att höra om bilen drar mycket eller märkbart mer bränsle :)

BMW ownz
Kör själv med 265:or bak på min e90 och kan säga att det spårar inte. Däremot är bilen väldigt orolig med original RFT-däck. Det är nog den mest värdelösa uppfinning som finns.
Bayer_Aleks
Verdi: Du kanske inte har nytta av tråden som kör med originaldäcken på, men dem andra som kanske har liknande problem med breda däckeller funderar på skaffa breda däck kan ju pusta ut med att det finns lösning på problemet genom valsning och inbockning av kanterna.

Frrla: Tycker det funkar klockrent, inga spårningar what so ever! Jag kan tyvärr inte välja typ av väg, dem råkar ju bara finnas där, så jag kör på vad jag hittar framför mig :)))
Nä men jag tycker att man ska slänga RFT däcken o köra på vanliga. Tycker RFT däcken e stumma, högljuda, spåriga mm. Min har aldrig spårat med dessa, inte den förra heller med 265 bak, och inte den innan heller med 255. Jag kör med Kumho ECSTA Sport och hade det på alla dem 3 senaste bilarna. Sjukt bra däck i både torrt väglag och i regnigt.
Vad gäller förbrukningen vet jag inte hur det påverkat bilen eftersom dessa fälgarna åkte på samma minut jag kom hem från BMW :)) Bilen e heller inte inkörd men jag kör väldigt mycket stadskörning och ligger på 6,2-6,3 i förbrukning just nu med en tung högerdojja.
Verdi
Jag är fortfarande skeptisk till din lösning. ;-)

Varför så breda däck förresten?
De
87
Deko
BMW 330i - 07
Grattis aleks..

Gött att det löste sig.. framöver så lyssnar du inte på folk som säger men jag tror inte det vore så bra å hit och dit.. många som inte vet utan bara tjötar ur sig något.....

har du bild på den eller jag menar inte lätt att se när man har dig i backspegeln hela tiden här på gbg vägarna =)

mvh
Denis
Bayer_Aleks
Deko: Hahaha vem e du? :) Mig i backspegeln? Hehehe då var det nog inte mig du har sett hehehe
Nä jag känner också att de e för mycket gissningar på lösningar.
Jag har en tråd inom "Vård av bil" där jag frågar vad som är så mycket fördel med att lackbehandla en bil jämfört med att polera och vaxa bilen själv 2 ggr per som jag själv gör med ett riktigt bra vax. Svaren jag fått är att det skulle vara lättare att sälja en lackbehandlad bil... My ass!

Verdi: Du är alltså tveksam till en lösning som en man har jobbat med i över 20 år? Vad har du för lösning? Tror jag litar på honom alla gånger med tanke på så många bilar han har åtgärdat inklusiva alla sina.
På frågan varför jag ska ha så breda däck. Jag vill alltid vara annorlunda än resten av mängden. BMW ska bara ha feta bakdäck med den breda sköna designen som är vid hjulen. Dessutom ska det greppa när den skall chippas sen. Jag kör aldrig något som e standard och jag köper aldrig något som alla har, exempelvis M3, M5 eller M6 fälgen. Den här fälgen e både klockren på bilen och den finns inte att köpa i sverige.
ni
91
nikk_e46
735iA -91
errmm behöver man 275 bak på en 320d med chip för att få grepp ? :D

Verdi
Aleks,
Min lösning vore att skaffa däck som får plats. ;-) Men det är ditt beslut, din bil och dina pengar så... Vet att jag inte har samma värderingar som många av er här. Så förlåt min lilla pik... :-)
Bayer_Aleks
Verdi, ingen skada skedd, man har yttrandesfrihet här i landet o det ska accepteras ;)

nikk_e46: Nope, men läs resten också för jag skrev att det ser riktigt fett ut med maffiga bakdäck som går ihop med en bred o snygg design. Va inte snål, köp nåt annorlunda :)
De
87
Deko
BMW 330i - 07
hahaha naj bara driver lite me dig aleks =)

håller med dig varför vara som mängden det är verkligen tur att man har olika smaker.. själv tycker jag att det är ett måste att ha ett par fina sulor på en bmw det behövs .. sen när det gäller att valsa bilar så är det inga problem med det från min egna erfarenhet ..

gött att det löste sig med valsningen iafall aleks..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.