AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.474

Går det att koppla bort Airbag (passagerarsidan fram) själv? E90

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Som rubriken lyder, har hört att det ska finnas en knapp för att man ska kunna koppla bort Airbagen själv? Stämmer det?
ad
21
adde_87
320d -10
Det går om man har köpt till ett paket på bilen då kopplar man bort det med nyckeln, annars går det inte. Om man inte gör något drastiskt/dyrt.

/adis
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Om du öppnar passagerardörren och tittar på sidan av instrumentpanelen, där bör det finnas möjlighet att koppla ur airbagen med hjälp av nyckeln. Det finns också en indikeringslampa i sånt fall i taket som lyser när airbagen är urkopplad. Möjligt att man måste ha nått tillval för att kunna stänga av airbagen själv.
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Har du inte nyckelavstängningen så tar BMW knappt 10000kr för att bygga om den till det. Dom kopplar inte ur airbagen utan att bygga om.

// Jonas
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
OK tack för tipsen. Ska kika efter. Men varför skulle inte BMW kunna koppla bort det? Det gjorde man väl på äldre modeller? Ska man behöva byta bil bara för att man ska ha barnet där fram? :)
ad
21
adde_87
320d -10
Det är den första ägaren som tog ut bilen som inte tänkte långt. Säljaren som jag talade med när jag köpte min bil sa att det var ett problem. Ett flertal E90 dom hade i hallen hade inte detta paket och barnfamiljer kunde inte köpa bilen. Det är väldigt skumt att man inte köper detta då det kostar strax under 1000-lappen om jag inte minns fel. Det går att få det gjort i efterhand emn det kostar mycket.

/adis
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
"Ska kika efter. Men varför skulle inte BMW kunna koppla bort det? Det gjorde man väl på äldre modeller? Ska man behöva byta bil bara för att man ska ha barnet där fram? :)

Koppla bort är ju bara en halvbra lösning då någon får betala igen om man ska koppla in den igen osv.
Ja byta bil eller bygga om till nyckelavstängning är det som gäller.

// Jonas
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
JAg får väl ha ungen bak om det är så. Sidoairbagsen bak är väl inte nån fara?

Men första ska jag kolla efter om jag har den utrustningen. Har inte orkat och gå ut ännu. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.