|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så är jag ute efter antingen en 328:a eller en 325:a. Krav är Touring, Automat, drag och skinnklädsel. Dessa bilar ligger "ganska" nära i prisbild men undar vilken bil ni tycker att man ska föredra? Jag kör ofta med släp/biltransport och 328:ans motor känns ju betydligt starkare på låga varv samtidigt som jag har fått uppfattning om att det är en bättre motor än M54:an, drar mindre olja etc. etc. Väger detta upp mot att 325:an är en nyare och fräshare bil invändigt och utvändigt? Ursäkta dom många frågorna. //Jonas | |
| På vilket sätt är M52 bättre än M54? | |
|
Hej Nu var jag ute efter hjälp och ingen diskussion men jag har fått uppfattning om att det är fler problem med den motorn ex. att VISSA exemplar har en hög oljeförbrukning och att man oftare här på forumet läser om problem med M54an än om M52an. Sen anser iaf. min lokala "Bmw-butik" att M52 är den bästa motorn som Bmw byggt. //Jonas |
|
|
Hej Låter som du borde välja en 328 med tanke på bottenvridet. Hade själv en 328 E36 tidigare och den var klart starkare på låga varv jämfört med min nuvarande 325 E90. Tycker själv att karaktären på 2.8 liters M52 är att föredra då man allt som oftast ligger på låga varvtal. Att sedan M52 motorn inte tar någon olja är ju ett stort plus. Lycka till.. MVH |
|
| Tack Klabbe! | |
|
Bakvagn Bakvagnens infästning i karossen kan brista på tidiga E46. Något som resulterar i missljud vid körning på ojämn väg samt ett instabilt beteende vid körning i högre hastigheter. Bilar med dragkrok är speciellt utsatta. Ett problem som både är allvarligt och besvärlig att kontrollera. Saxat från begagnatguiden... Om jag inte minns fel förstärktes bakvagnens infästning i karossen från och med -01, då M54an kom. Jag hade valt M54an. //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.