|
|
|
|---|---|
|
Hej Idag, efter att jag ägt min bil i ett halvår vågade jag mig på att testa launch control-systemet för första gången - och givetvis hände något. Ett gult kugghjul med ett utropstecken i mitten börja blinka på instrumentpanelen. Lådan fortsatte att fungera som den skulle, jag stängde av bilen och starta upp igen och lampan visade sig inte igen. Kollade upp instruktionsboken för att få veta vad den betyder och den information som ges är typ "systemet är överbelastat - kör försiktigt tills lampan slutar blinka. Slutar den inte blinka kontakta verkstad". Någon som har lite mer ingående kunskap vad gäller "systemet är överbelastat", och borde det kunna bli överbelastat vid en launch control? Menar, lådan bör väl vara byggd för att hantera de laster som uppstår vid användadnet av en enstaka lc?! I övrigt så blev en Dodge oc300 srt8 med ~450-500hk ifrånkörd i processen. Så bilen levererade vad den skulle men jag gillar inte blinkande varningslampor. M3 e46, 2003 med 7500 mil på mätaren. Mvh Stefan | |
|
Bilen går in i ett sk "safemode"... Sen är det bara att stänga av o starta igen.. Inget att oroa sig för.. LC-starter e ju inget man ska syssla med särskilt ofta pga slitaget.. Men om du håller dig till en eller två per säsong ska det inte vara någon fara. Har hört folk som gjort upp emot 50 st LC-starter utan problem.. Trots att BMW rekommenderar 7-8 st innan de e dags att byta koppling.. Min bil gick in i safemode en gång när det va för lite soppa i bilen under en bankörning på gotland ring.. en cylinder hade stängts av pga för lite soppa.. sen körde jag av bilen i lugnt tempo.. stängde av.. O sen var det inga problem igen när jag startade upp på nytt.. Det är mycket elektroni o så i dessa bilar vilket är riktigt bra, man kan bara bli aningen konfunderad o orolig i onödan vilket e tråkigt.. Men helre det än att inte få en varning o det händer riktiga grejer.. MVH Dennis |
|
|
Mm. mycket elektronik är det. Det är en sjuk checklista smg-systemet går igenom när man slå på tändningen innan man får lägga i växeln och åka. Blir nervös av att bara se allt som kan vara fel!! =) tack för svaret iaf! // Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.