AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
331

Slöare och slöare.

Jag har nu ägt min bil i ett par månader. Nu börjar den kännas slö, man tycker att man gasar på men ändå så händer det ingenting. Till skillnad mot för några månader sen, ojoj, då var det en "jäkla skillnad".

Nu tror jag visserligen inte att bilen har blivit slöare i praktiken, jag har nog bara blivit van.

Körde en Volvo 940 automat i veckan, okay det är ingen sportbil men till saken hördes det att den kändes otroligt slö, samt efter en dags lastbilskörning så kändes 528an riktigt pigg.

Men om det nu är såhär, ja då är det ju inte konstigt att folk trimmar, byter bil och har sig stup i kvarten.

Då är ju bara frågan, hur känns det för er som lagt ut ~150.000 kr för era bilar, borde det inte bli ännu jobbigare med detta?
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Det händ mig med i 323an. Men igår så körde jag en jetta med en gaswire som var för lång, tappade spännet så jag fick åka hem med bilen utan rätt inställning, den gav max 100 km/h i en nerförsbacke, åå det tog tid att komma upp i den farten :)

så nu känns 323an "snabb" igen :)
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Vet precis vad du menar, och det är ju ganska trist. Jag brukar dock lösa det genom att köra soppasnålt för det mesta och bara trampa på ibland. Det är ju om inte annat faktiskt rätt bekvämt och billigt. Och som en bonus blir det högtidsstunder när man öser på lite :-)

let the Best Machine Win!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.