|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag äntligen slagit till. Det blev en silverfärgad 2,8 från 2000. 9800 mil, svensksåld, 18 tum Breyton Spirit-fälgar. Förutom en del stenskott på frontspoilern som man kanske borde lacka om är den i väldigt fint skick, nästan som ny invändigt. Går kanon men har några frågor. 1) Man hör att det klonkar till ibland (från diffen?) vid frikoppling ffa mellan ettan och tvåan. Har läst lite om det, verkar inte vara helt ovanligt och nästintill höra till E30-bakvagnen vad jag förstår. Eller? 2) Det sitter H&R sänkfjädrar på idag (35 mm) men nu tar det nästan i framskärmarna. Kan man se vad det är för ET på fälgarna, verkar nästan sitta för långt ut. Tänker nog faktiskt sätta tillbaka originalfjädrarna, någon som vet vad det kan tänkas kosta i arbete på ett ungefär? 3) Ska ha den även vintertid. Någon som har en bra rostskyddsbehandlare kring Örebrotrakten? Annars är den en riktig fröjd att köra! | |
|
Grattis till köpet! Jag lade nyligen ut min på annons.. 1) Om diffbussningen är fräsch så beror det nog mest på teknik/tajming när man kopplar ur. Annars kan det vara bussiningen som behöver bytas. 2) Et på fälgarna bör stå på någon eker på insidan, att byta fjädrar fram kan nog gå på ett par tusen. Det är ett enkelt jobb att göra själv annars om man har fjäderspännare och några timmar över. 3) ..... |
|
| grattis:D en fin bil som troligtvis kommer bli en eftertraktad samlarbil i framtiden.. upp med bilder :P | |
|
Grattis från en ganska nybliven z3 ägare. /// Lee Min Z Länk |
|
|
Här finns lite bilder för de som är intresserade.. Länk |
|
| Snygg bil, men inte ska du väl höja den till orginalhöjd. | |
| riktigt fin :D | |
| ser riktigt schysst ut... gillar fälgarna.. | |
| Ifall du bestämt dig för att behålla sänkfjädrarna, är jag intresserad av dina orignalfjädrar. | |
| Z3 coupen är speciell i sitt utseende antingen tycker man den rent ful påminner om en sko.. eller oxå gillar man den starkt. Ja är nutral tycker roadstern vackrare. Att köra den vintertid...jobbigt kan ja tänka mig. Ja hade en roadster den rent oduglig bara flytta vintertid. Behåll sänkningen med 17-18" fälgar blir det en annan bil. Lycka till med din nya bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.