|
|
|
|---|---|
|
Hur är egentligen rostskyddet på E32? På min 735 kan man nog hitta några bubblor om man tittar noga under dörrar, luckor lister osv. Kanske inte mycket att bry sig om på en 10 år gammal bil, men jag retar mig på det, eftersom jag hatar rost mer än något annat. Oftast brukar det inte vara mycket rost på E32:orna, även de som är 13-14 år gamla, men beror det på att rostskyddet är bra, eller på att ägarna är riktiga pedanter? De flesta BMW brukar se fräscha ut, men det kanske beror mer på ägaren än på bilen? | |
|
Tja jag har en del på min 750 oxå... Lite i nån dörr och på vänster framskärm nere i ena hörnet... Har kollat på andra 750 oxå och det verkar som om det är nån typ av standard ställe .. Jag tycker som du sa att det är ganska normalt på en så pass gammal bil som min så det får vara så tills i höst då den skall lackas om... |
|
|
Det är väldigt ovanligt med rost på E32:or. Jag har sett en hel del och bara ett fåtal har varit rostangripna i karossen. Däremot verkar det som att det fåtal som har rost har rejält med rost, som om något gått snett vid rostskyddet eller lackeringen på fabrik. Jag kan inte relatera det till någon speciell årsmodell eller kulör på färgen men det finns säkert sådana likheter med. Jeppe |
|
|
Men under de idiotiska tröskelskydden då? Jag hade hål rakt igenom tröskeln vid vänster bakre domkrafts infästning på min gamla 730. Har någon något tips om hur man lossar dessa för rostskydd? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.